فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در دیدار با استاندار یزد با اشاره به فعالیت های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: سال گذشته در عرصه راهیان بین الملل 2180 نفر زائر غیر ایرانی از مناطق عملیاتی بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۳۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در دیدار با استاندار یزد با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: این قرارگاه با برگزاری اردو‌های راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان با نگاه جهادی به نسل‌های جوان ایجاد کرده و در طی این سال‌ها تلاش کرده تا اردو‌ها را از نظر کمی و کیفی نیزارتقا دهد.

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به اهمیت راهیان نور از نگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکنون ۹ دفعه به مناطق عملیاتی راهیان نور سفر کرده و ۳ دفعه نیز با دست اندرکاران آن دیدار داشتند که نشان از اهمیت راهیان نور از دیدگاه معظم له دارد.

سلیمانی در ادامه اردو‌های راهیان نور را محور وحدت دانست و تصریح کرد: الحمدالله استان یزدو سپاه الغدیر در زمینه برگزاری راهیان نور کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته اند لذا بر اساس سند ملی راهیان نور و با توجه به ابلاغ دولت به استانداران از جنابعالی به عنوان ریاست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان یزد می‌خواهیم در این زمینه کما فی السابقتوجه و عنایت خاصی داشته باشید.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به جمهوری اسلامی از پنجره دفاع مقدس نگاه می‌کند اظهار داشت: راهیان نور در حقیقت یک فناروری است برای گنج دفاع مقدس و این گنج عظیم هنوز هم بعد از گذشت ۳۰ سال از پایان آن حرف‌های تازه و جدیدی برای گفتن دارد و توسعه این بستر به واسطه راهیان نور صورت خواهد گرفت.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه با بیان اینکه سال گذشته در عرصه راهیان بین الملل، ۲۱۸۰ نفر زائر غیر ایرانی از مناطق عملیاتی بازدید کردند ابراز داشت: رویکرد دنیا امروز به سمت صنعت گردشگری است و اگر این صنعت تعالی پیدا کند و در نقشه راه نظام عمیق‌تر به آن نگاه شود می‌توان کار‌های بزرگی را دراین زمینه انجام داد.

ثبت نزدیک به ۷ میلیون بازدید از ۶۵ یادمان دفاع مقدس

همچنین در این دیدار قاسم داورزنی هم با بیان این مطلب که ۳۲ قرارگاه عملیاتی فعال راهیان نور در استان‌ها مشغول به خدمتگزاری به مردم هستند گفت: گسترده‌ترین قرارگاه عملیاتی کشور راهیان نور بوده چرا که از سراسر کشور و از همه شهر‌ها وروستا‌ها شرایط اعزام زائران راهیان نور فراهم است.

مدیر راهیان نور سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج اظهار داشت: امروز پهنه‌ی راهیان نور را در ۷ استان شامل اذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان به عنوان عرصه دفاع مقدس زمینی و بوشهر و هرمزگان نیز هم به عنوان دفاع مقدس دریایی و هم با توجه به اینکه امروز عرصه دریا خط مقدم مبارزه ما با استکبار است گسترش دادیم.

وی با اشاره به فعالیت راهیان نور گردشگری اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت آینده صنعت گردشگری است در این زمینه نیز باب حضور گردشگران خارجی را هم به سرزمین‌های نور فراهم کردیم چرا که بستر سفر و گردشگری بستری مناسب برای شناساندن فرهنگ و ارزش‌های ما به جهانیان است.

داورزنی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۷ میلیون بازدید از ۶۵ یادمان دفاع مقدس به ثبت رسیده اظهار داشت: گرایش مردم برنامه‌های راهیان نور به جایی رسیده که مردم بخشی از برنامه سفر‌های خود را به بازدید از مناطق راهیان نور اختصاص داده و به صورت شخصی از این مناطق بازدید کرده و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد:در سال گذشته قریب به ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۹۵ هزار دانشجو از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه راهیان نور تنها یک سفر از یک نقطه به نقطه دیگر نیست ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم به این سفر محتوا هم اضافه کنیم اقدام به برگزاری نمایش‌های رزمی در هفت استان که در خوزستان در ۴ نقطه برگزار می‌شود و این نمایش‌ها از صدر انقلاب، حوادث قبل، حین و بعد از انقلاب، دفاع مقدس، بعد از دفاع مقدس و جریانات روز را به معرض دید مردم می‌گذارد.

داورزنی تصریح کرد: به طور متوسط ۱۰۰ هنرور بومی در هر استان به صورت عملیاتی و میدانی اتفاقات دفاع مقدس را روایت می‌کنند که در سال گذشته ۵۲۲ شب نمایش رزمی اجرا شده است.

وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به آموزش خادمی برای هزار نفر از دانش آموزان نخبه درسال گذشته اظهار داشت: این دانش آموزان در کنار زیارت به زوار دیگر نیز خدمت رسانی می‌کردند البته یکی دیگری از اقداماتی که در سال تابستان قبل صورت گرفت آموزش ۱۰ هزارنفر دانش اموز اهل سنت کردستانی بود.

گفتنی است در این جلسه حکم ریاست ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان یزد به استاندار اهداشد.
منبع:یزدرسا
 
انتهای پیام/د 
 
ارسال نظرات