رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به مناسبت هفته قوه قضائیه و دهه کرامت پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۵۲۴۱۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه و دهه کرامتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی فر رئیس این دانشگاه به مناسبت هفته قوه قضائیه و دهه کرامت پیام تبریکی صادر کرد:
در این پیام آمده است:
«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی‌های مشروع شهروندان ایفا نموده است و در راستای اجرای عدالت در چهار دهه گذشته یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی نموده است که شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گواهی روشن براین مدعاست.
دکتر ابوالقاسمی فر ضمن تبریک هفته کرامت و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) بیان داشت: از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف ترین، حسّاس‌ترین و مهم ترین، و در عین حال از خطرناک‌ترین جایگاه‌های اجتماعی در جامعه است. در یک نگرش، اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت‌ترین انسان‌ها می‌داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان‌ها بر کره خاکی به شمار می‌آورد. از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می‌فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می‌گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می‌زنند». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین‌ترین درکات دوزخ دردناک است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: سالهاست که این مجموعه التقاطی از پوسته نفاق آلود فراتر رفته و جزء عمله اکره شیطان بزرگند. ولی اقتضای عبرت آموزی از رویداد‌های انقلاب و بصیرت افزایی آن این است که رسانه‌ها بیش از گذشته به ابعاد عملکردی این بازیگران دشمن ساز تاریخ انقلاب بپردازند. مهمتر اینکه حتی ممکن است جوانانی باشند که بدلیل گذشت زمان بجز از نام امثال بهشتی و یارانش خصیصه مهمی به یاد نداشته باشند. در اینصورت عده‌ای که اتفاقا افکار و افرادشان در ضدیت با شخصیت و تفکر بهشتی و مظلوم او نقش مهمی داشته است، از این بی خبری استفاده نموده و تصویر دیگری از مواضع این شهید ارائه کنند.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص شخصیت آیت الله بهشتی ابراز کرد: دشمنان و مخالفین بهشتی نتوانستند برجستگی‌های شخصیتی و چهره تاثیر گذار او را در انقلاب اسلامی انکار کنند وقتی به شهادت رسید رادیوی آمریکا مضمونی شبیه به این عبارات را بکار گرفت که:” تاثیرگذارترین چهره جمهوری اسلامی کشته شد. ” به جرات می‌توان گفت: شجاعت او در دفاع از مبانی اسلام، انقلاب بویژه دفاع ولایتمدارانه اش از رهبری انقلاب، از اصلی‌ترین دلایل کینه استکبار و اذنابش از بهشتی بود. آبرو و اعتبارش را برای حمایت از نهاد‌های انقلابی نظام، متدینین و چهره‌های مبارز بدون توجه به جوسازی‌ها بکار می‌گرفت این عبارات شهید بهشتی کاملا نشان میدهد که‌خود را فدایی نظام می‌دانست: “آمریکا از دست این نهاد‌ها عصبانی است. از دست آن چهره‌ها و شخصیت‌هایی که خط ضدامپریالیسم را خط اصلی این انقلاب در بُعد خارجی‌اش ترسیم کرده‌اند عصبانی است. از آن‌ها که می‌گویند در این مقطع از زمان، دشمن اصلی ما آمریکاست عصبانی است. از روزنامه‌هایی که در این خط مردم را آگاه می‌کنند عصبانی است. از تشکیلات سیاسی که ملت را در این خط بسیج و متشکل می‌کند عصبانی است. ولی به آمریکا بگویید عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر. ملت ما همین است که می‌بینی و می‌شناسی و به آن‌ها باید گفت که هنوز این ملت، ابعاد فراوانِ ناشناخته دارد که خبر نداری» بنی‌صدر و فرصت طلبان راه یافته به درون تشکیلات نظام مخالف آگاهی تدبیر و چهره جهان شناسی مانند بهشتی بودند که خیلی خوب حیله‌های آن‌ها را تشخیص می‌داد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، هفته قوه قضائیه را به همه هموطنان تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش‌ها و خدمات شایسته همه کسانی که در برقراری عدل و عدالت تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر نمود و آرزو کرد خداوند همه ما را در مسیر عدالت بی بدیل مولای متقیان حضرت علی (ع) قرار دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها