رئیس مرکز رشد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تأکید بر حرکت جهشی این مرکز به سمت طرح‌های نوآورانه گفت: در این راستا یکی از هسته‌ها در زمینه تولید پودر‌های شوینده فعالیت دارد که با استفاده از فناوری جدید انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۶۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
پودر‌های شوینده با فناوری جدید تولید شد/ حرکت جهشی هسته‌های فناور به سمت طرح‌های نوآورانهدکتر پژمان امینیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی، فعالیت‌ها و دستاورد‌های مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار کرد: این مرکز نخستین مرکز رشد اقماری بود که سال ۱۳۹۲ گشایش یافت و ابتدا به نام پروفسور علی اکبر جلالی فعال بود؛ اما از سال ۹۶ تا ۹۸ سعی کردیم پروتکلی را انجام دهیم تا مرکز رشد مستقل شود و از سال ۹۸ توانستیم مرکز رشد مستقل را ایجاد کنیم و نام آن به پروفسور حسابی تغییر کرد.
وی با بیان اینکه دارای دو مرکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری سمنان هستیم که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: فعالیت‌های این دو مرکز مشترک است؛ اما در مرکز رشدی که اقماری است مستقلاً نمی‌توانیم هسته جذب کنیم، در‌حالی‌که در مرکز رشد جدید خود می‌توانیم جذب منابع داشته باشیم.
رئیس مرکز رشد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در پاسخ به این پرسش که در این دانشگاه چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان وجود دارد؟ تصریح کرد: فاقد شرکت دانش‌بنیان هستیم؛ اما هشت هسته داریم که دو هسته واحد فناور هستند.
امینیان درباره فعالیت این هسته‌ها چنین توضیح داد: یکی از این هسته‌ها تولیدکننده پودر‌های شوینده است که با استفاده از فناوری جدید انجام می‌شود؛ چراکه تولیدات این واحد‌ها باید نوآورانه باشد.
وی مطرح کرد: این واحد‌ها را تا زمانی که به تولید و سودآوری برسند از نظر معنوی و امکانات آزمایشگاهی و دانشگاهی مورد حمایت قرار می‌دهیم و دانشگاه در بخشی از سود این واحد شریک می‌شود و به این ترتیب علاوه بر کسب سود از تفکر‌های نو که منجر به تولید محصولات فناورانه می‌شود، حمایت می‌شود.
تمرکز ما بر تولیدات فناورانه مصالح ساختمانی و معدنی است
رئیس مرکز رشد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه تمرکز ما بر تولیدات فناورانه مصالح ساختمانی و معدنی است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان شاهرود از طرح‌هایی که منجر به تولید مواد معدنی جدید یا مصالح ساختمانی با تکنولوژی جدیدتر شود، حمایت ویژه می‌کنیم.
امینیان، حوزه فعالیت مرکزی که زیر نظر پارک علم و فناوری است را علوم مهندسی عنوان کرد و با تشریح زمان پذیرش شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد گفت: به‌دنبال ارائه فراخوان و برگزاری ویکند‌هایی هستیم تا بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را جذب کرده و حمایت کنیم.
عضو هیأت علمی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برنامه‌های در دست اجرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را جذب شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و در ادامه با تشریح تولید محصولات کرونایی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یک واحد مهندسی است و تمرکز آن بر مواد معدنی و مصالح ساختمانی است و فعلاً در حوزه پزشکی فعالیتی ندارد؛ اما دارای یک مرکز تحقیقات علوم دارویی هستیم که در آن روی تولید محصولات مقابله با کووید ـ. ۱۹ کار می‌کنیم.
رئیس مرکز رشد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه مرکز رشد حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه است، گفت: رسالت ما ایجاد کارآفرینی و حمایت از تولید محصولات فناورانه است و با توجه به اینکه دانشگاه‌های نسل اول بر آموزش تمرکز داشتند، دانشگاه‌های نسل دوم به کار‌های پژوهشی روی آوردند.
امینیان ادامه داد: دانشگاه‌های نسل سوم بر تولید علم و دانشگاه‌های نسل چهارم رسیدند که همان دانشگاه‌های کارآفرین هستند، امیدوارم با حمایت از جوانان، دانشجویان و افرادی که دارای خلّاقیت و نبوغ هستند این چرخه علم را انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها