مسئول هیئت بنی‌الزهرا (س) کوهبنان گفت: در قالب کمک‌های مؤمنانه هر شب توزیع ۷۲ بسته ارزاق معیشتی به نیابت از یاران باوفای اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم جمعا به تعداد ۷۲۰ بسته را در دستور کار داریم.
کد خبر: ۹۲۷۰۶۷۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ سیدحسین روح‌الامینی اظهار داشت: زندگی مردم کوهبنان آمیخته از رسم و رسومی است که نشان از محبت و ارادت قلبی به اهل بیت دارد که از جمله آنها عزاداری برای سیدالشهداء است.

 

مسئول هیئت بنی‌الزهرا (س) کوهبنان ابراز داشت: مردم کوهبنان در سالیان گذشته با برپایی خیمه‌های حضرت اباعبدالله و نصب پرچم‌های مشکی به استقبال محرم می‌رفتند که با شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا در سال جاری ذره‌ای از عشق و ارادت مردم به ایام محرم و صفر نه تنها کاسته نشده بلکه امسال در هر کوی و برزن فریاد یا حسین بلند است.

 

وی افزود: بنا به توصیه مقام معظم رهبری امسال اکثر خانه‌ها به حسینیه مبدل شده و روضه‌های خانگی نسبت به سالیان گذشته رنگ و بوی خاصی در کوهبنان به خود گرفته است.

 

روح‌الامینی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص مراسم عزاداری تکیه شهید روح‌الامینی شهرستان امسال با شعار «باید تمام‌ زندگیم مثل او شود» در پارک آزادی کوهبنان با روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی همه شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ برگزار می‌شود و موضوعاتی نظیر جاذبه‌های جهانی عاشورا بیان می‌شود.

 

مسئول هیئت بنی‌الزهرا (س) کوهبنان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا مراسم در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود تا به مدد الهی کرونا را شکست دهیم.

 

وی یادآور شد: در قالب کمک‌های مومنانه هر شب توزیع ۷۲ بسته ارزاق معیشتی به نیابت از یاران باوفای اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم جمعا به تعداد ۷۲۰ بسته را در دستور کار داریم .

 

روح‌الامینی گفت: طبق روال سالیان قبل مردم نذورات خود را جهت پخت غذای ظهر تاسوعا و عاشورا به تکیه شهید روح‌الامینی کوهبنان تقدیم می‌کردند که با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال توزیع غذا تبرکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درب منازل عزاداران حسینی انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و ارائه طب اسلامی، برگزاری زیارت مجازی، طرح صدره روضه خانگی و‌ مسابقه کتابخوانی دو امام مجاهد و..... از دیگر برنامه‌های جنبی مراسم هیات زیر آسمان شهر کوهبنان و هیات بنی‌الزهرا(س) شهرستان هستند.

 

 مسئول هیات بنی الزهرا(س) کوهبنان افزود: از جمله سنت‌های چند صد ساله در کوهبنان عزاداری سنتی جوش‌زنی، مراسم تعزیه‌خوانی، علم گردانی، حضوردر خانه شهدا و اموات، ذبح گوسفند در جلوی هیئن‌های مذهبی و... هستند که با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها امسال برگزار نخواهند شد.

 

ارسال نظرات