خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان همدان توسط گروه‌های جهادگر خبر داد و گفت: امیدواریم فرهنگ انجام امور داوطلبانه و جهادی در تمام موضوعات به خصوص انجام خدمات بهداشتی در سطح جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان همدان توسط گروه‌های جهادگربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در حاشیه ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان توسط گروه‌های جهادگر ضمن گرامیداشت  شهدای عرصه سلامت و رشادت‌های جامعه پزشکان اظهار داشت: در راستای تأکید رئیس سازمان زندان‌های کشور مبنی بر توسعه خدمات درمانی، برای اولین بار حضور نیروهای جهادی و پزشکان خیر در زندان در محل زندان مرکزی را شاهد بودیم.

وی مشارکت فعال این گروه در امور خیرخواهانه و جهادی را ارزشمند تلقی کرد و ادامه داد: امیدواریم فرهنگ انجام امور داوطلبانه و جهادی در تمام موضوعات به خصوص انجام خدمات بهداشتی در سطح جامعه نهادینه شود که این نیازمند ایجاد فضا و زیرساخت لازم برای این اقدامات خیرخواهانه و همچنین برخورد مناسب با این افراد است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان افزود: در این گروه جهادی که متشکل از 40 پزشک  از سرتاسر کشور است، 15 پزشک از استان وجود دارند و این موضوع  بیانگر مشارکت مناسب این افراد در امور جهادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه به منظور انجام خدمات دندانپزشکی در این سه روز 18 یونیت در زندان مستقر شده است، افزود: مواد اولیه و مصرفی توسط سازمان زندان در اختیار این اشخاص قرار داده شد.

پروین با اشاره به جایگاه ارزشی این گونه اقدامات در سطح جامعه افزود: امیدواریم شرایطی را فراهم کنیم که در سایر موضوعات نیز اینگونه خدمات ارائه شود و افراد بیشتری را مشارکت دهیم.

وی گفت: توجه به سلامت زندانیان حائز اهمیت است و به همین خاطر و با توجه به شیوع کرونا در جامعه، تمام اصول بهداشت در محیط زندان به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود و این موضوع باعث شد محل زندان‌ها در استان یکی از پاک‌ترین فضاها باشد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان تأکید کرد: ارائه خدمات متنوع در حوزه سلامت در سطح کمی زندان‌ها مستقر در استان به خوبی اجرا می‌شود و در این راستا جمعی از پزشکان متخصص در موضوعات مختلف در سطح این اماکن مستقر هستند و بصورت روزانه و هفتگی خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: جامعه زندانیان به دلیل شرایط حاکم بر آن نیازمند توجه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در امور مختلف است، به همین منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، ورزشی بهداشتی و حرفه آموزی جزء اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود.

پروین عنوان کرد: پیرو همین موضوع و در راستای عمل به سیاست‌های سازمان‌های زندان‌های کشور خدمات رایگانی  طی سه روز در زمینه دندانپزشکی از قبیل ترمیم، عصب کشی و کشیدن توسط گروه جهادگران منتظران ظهور متشکل از پزشکان متخصص و متعهد به زندانیان زندان مرکزی همدان ارائه داده شد که این اقدامات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضایی مناسب انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات