خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: بسیج امروز این ظرفیت و توانمندی را دارد تا پرچمدار تقویت استحکام درونی نظام باشد.
کد خبر: ۹۲۹۸۷۸۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
بسیج می‌تواند پرچمدار تقویت استحکام درونی نظام باشد/ راه‌اندازی ۲۵۰۰ صندوق قرض الحسنهسردار مظاهر مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته بسیج تشکیل این نهاد انقلابی را یکی از برکات انقلاب اسلامی و از ابتکارات بزرگ و نگاه بلند امام راحل دانست و اظهار کرد: تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) در ۵ آذر ماه سال ۵۸ نقطه عطفی در نظام و انقلاب است.

وی تشکیل بسیج در جامعه را عنایت خداوند در حق مردم و انقلاب دانست و بیان کرد: خداوند متعال این موهبت و حکمت را به ذهن حضرت امام (ره) انداخت تا اینکه دستور راه‌اندازی بسیج را صادر کنند و مردم را برای حفظ انقلاب در سازمان بسیج سازماندهی کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در تبیین اهداف و رسالت بسیج، راه‌اندازی بسیج را عاملی در راستای استمرار انقلاب اسلامی و حفظ دستاورد‌های آن عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های مهمی که برای حفظ انقلاب اسلامی اتخاذ شد باید از مردمی که انقلاب کرده و آن را به پیروزی رساندند، گروه و سازمانی که بتواند در ادامه مسیر، انقلاب را با همان انگیزه و علاقه حفظ کند تشکیل می‌شد که بر همین اساس ایده تشکیل بسیج برای حفظ انقلاب شکل گرفت.

وی در توصیف فرد بسیجی با بیان اینکه هر فرد به هر نوعی که علاقمند به جمهوری اسلامی باشد آن را بسیجی می‌خوانیم، تصریح کرد: بسیجی به کسی گفته می‌شود که انگیزه درونیش برای حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و حفظ قانون اسلامی می‌تپد و فعالیت می‌کند هرچند در سازمان بسیج نباشد.

سردار مجیدی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های بسیج در دوران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج در تمامی برهه‌ها  بسیار خوش درخشیده است، گفت: بسیج در طول ۴۱ سال گذشته کارنامه بسیار درخشانی از خود نشان داده و همواره در راستای صیانت از انقلاب و نظام و حفظ دستاورد‌های آن در تلاش بوده است.

وی اضافه کرد: در هر عرصه و در هرشرایطی که سختی و نیاز بوده تا مردم پای کار انقلاب باشند بسیج در میدان بوده و با حضور فعال در عرصه‌های مختلف همچون دفاع مقدس، سازندگی، فرهنگی، پیشرفت انقلاب، جبهه مقاومت و... نقش‌آفرینی کرده است و امروز نیز در بحث مقابله با ویروس منحوس کرونا بسیج پرچمدار و میدان‌دار کار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج امروز این ظرفیت و توانمندی را دارد تا پرچمدار تقویت استحکام درونی نظام باشد، تصریح کرد: بسیجی کسی است که با عشق، علاقه و انگیزه و بدون هیچ گونه توقعی در راستای حفظ انقلاب و خدمت به مردم فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما شرمنده بسیجیان هستیم، ادامه داد: بسیجیان در اقصی نقاط استان بدون هیچ گونه توقعی پای کار هستند و راه خود را ادامه می‌دهند که این همان ویژگی بارز بسیج است که بدون توقع، اما پرکار و پر تلاش انجام وظیفه می‌کند.

* مهم‌ترین دستاورد بسیج حضور و در صحنه بودن مردم است

سردار مجیدی در تشریح مهم‌ترین دستاورد‌های بسیج عنوان کرد: مهم‌ترین دستاورد بسیج حضور و در صحنه بودن مردم است که توانسته در بزنگاه‌ها و شرایطی که انقلاب نیاز به دفاع داشته پای کار بیایند و امروز یکی از اهرم‌های توانمندی که در خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست بسیج است که می‌تواند در سختی‌ها وارد صحنه شده و به عنوان یک سرباز انجام وظیفه کند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در هر شرایطی که رهبری فرمان داده پای کار بودند و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در مساله کرونا سختی‌های بسیاری را قبول کردند، گفت: بسیجیان در جلوگیری از شیوع کرونا و حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا بسیار تلاش کرده و خوش درخشیدند به طوری که برخی از آنان در این راه به بیماری کرونا مبتلا شدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با گرامیدشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت استان عنوان کرد: شهیده «گلنار قیامتی» و «سیده زهرا موسوی ارفع»  که با مجاهدت، ایثار و از خودگذشتی خود در نهایت به مقام شهادت نائل آمدند در بحث بیماری کرونا جزو کسانی بودند که داوطلبانه در بسیج فعالیت داشته و در تلاش بودند.

وی با بیان اینکه امسال فعالیت‌های بسیج بیشتر در سمت و سوی مقابله با بیماری کرونا و آثار ناشی از آن بوده است، یادآور شد: امسال محور‌های اصلی فعالیت بسیجیان راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف تولید ماسک، دستکش، گان، لباس بیمارستان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه، ضد عفونی معابر و... بود.

سردار مجیدی راه‌اندازی ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه در راستای اشتغالزایی را از دیگر محور‌های مهم فعالیت بسیجیان در سال جاری بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات کشور اشتغال بود بسیجیان با راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه بدون آن که از بانکی پول و اعتبار دریافت کنند با آورده‌های خود در این صندوق‌ها توانستد با اعطای وام و تسهیلات بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و اشتغالزایی کنند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا امکان حضور میدانی بسیجیان برای برگزاری مراسم وجود ندارد، بر تلاش رسانه‌ها در معرفی نقش بسیج و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر بسیجی تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم انعکاس فرمایشات مقام معظم را که در ۵ آذر ماه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مطرح خواهد شد، به خوبی در فضای مجازی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات