خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر از افتتاح هشت کارگاه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۸۸۶۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
افتتاح ۸ کارگاه اقتصاد مقاومتی طی هفته بسیج در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در آیین هشت کارگاه اقتصادی مقاومتی در زمینه سبدبافی و خیاطی همزمان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: این کارگاه‌ها از بستر صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار راه اندازی و با هدف اشتغالزایی برای جوانان و بانوان روستایی و رشد و رونق تولید در شهرستان راه‌اندازی شدند.

وی کارگاه سبدبافی پلاستیکی برای نخستین بار در ملایر، کارگاه مرواربافی روستای آبدر و الفاوت، کارگاه مرواربافی اسلامشهر آق‌گل، کارگاه خیاطی روستای توچغاز، خردمند،  بهاره و رضوانکده را از جمله کارگاه‌های راه اندازی شده دراین شهرستان ذکر کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: همچنین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی کارآفرینان بسیجی روستای حسین‌آبادناظم و مرکز مشاوره نورالهدی شهر ازندریان نیز به بهره برداری رسید که در موضوع آن ارائه مشاورده در مسایل خانوادگی، پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی و ارتباط زوج‌های جوان است.

وی حمایت از کارآفرینان بسیجی در عرصه‌های مختلف را از اولویت‌های این نهاد برشمرد و بیان کرد: با توجه به استقبال جوانان و زنان روستایی برای ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه در روستاها، در زمینه ارایه آموزش‌های رایگان و سایر موارد نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه بسیجیان ملایر در زمینه تولید ماسک نیز مشارکتی فعال و جدی داشتند، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار عدد ماسک راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق اقتصادی مقاومتی، با پشتیبانی از کارآفرینان در عرصه‌های مختلف، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در زمینه اشتغالزایی گام‌های مهمی را به‌ویژه در روستا‌ها برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اضافه کرد: در کارگاه سبدبافی حوزه مقاومت فاطمه‌الزهرا (س) و نجمیه ملایر ۶۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات