خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: طرح تشویقی ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تا ١٧ دی ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۲۹۹۹۰۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
ادامه طرح تشویقی ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تا ١٧ دی‌ماهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر ابلاغیه واصله از مرکز؛ برای جلوگیری از انباشت موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها تسهیلاتی پیش بینی شده که ارائه این تسهیلات از ۱۷ آبان آغاز شده و تا ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح امکان ترخیص موتورسیکلت‌های بدون بیمه مهیا شده است و تقریباً تمامی موتورسیکلت‌ها به شرط آنکه دارای دستور قضائی نباشند می‌توانند از پارکینگ‌ها ترخیص شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه موتورسیکلت‌های رسوبی شامل موتورسیکلت‌هایی است که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده است، گفت: مالکان یا متصرفان قانونی این موتورسیکلت‌ها برای ترخیص باید به دفاتر پلیس+۱۰ و در شهرستان‌ها به واحد ترخیص پلیس راهور مراجعه کنند و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه مدارک و احراز هویت اقدامات برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ‌ها آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود آن که در سال ۹۹ قرار داریم، اما تاکید شده که ترخیص با نرخ‌های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام شود و همزمان با اجرای این طرح، جریمه ۲ برابری موتورسیکلت‌های توقیفی رسوبی (جریمه دیرکرد) بخشیده شده و مالکان یا متصرفان موتورسیکلت‌ها تنها باید اصل جریمه را پرداخت کنند و حتی می‌توانند برای ترخیص موتورسیکلت‌ها از شیوه پرداخت اقساطی نیز استفاده کنند به شرط آنکه کل مبلغ جریمه را در طول یک سال تسویه کنند.

سردار امیری با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، بیان داشت: اگر طی ۲ ماه موتورسیکلت‌های رسوبی ترخیص نشوند این موتور‌ها به منزله موتور‌های بلاصاحب واگذارخواهد شد و طی ۶ ماه مبلغ آن قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.

*کشف نهاده‌های کشاورزی و دامی احتکاری در اسدآباد

وی از کشف ۱۴ تن کود شیمیایی و سبوس دامی احتکار شده در نتیجه بازرسی از انباری در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی در یکی از مناطق شهرستان اسدآباد در انباری اقدام به احتکار نهاده‌های دامی و کشاورزی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع روز گذشته ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان اسدآباد به اتفاق نمایندگان ادارت صنعت معدن و تجارت در بازرسی از این انبار، ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع کودشیمیایی و ۱۲ تن سبوس دامی احتکار شده را کشف کردند و این انبار نیز پلمپ شد.

وی بیان کرد: ارزش محموله احتکاری کشف شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت ۷۰۰ میلیون ریال  برآورد شده است.

سردار امیری با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، از شهروندان خواست: موارد مشکوک را به مرکز فوریت پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
 
*کشف بیش از ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق در تویسرکان  
 
وی ادامه داد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان با همراهی کارکنان اداره صمت، در بازرسی از انباری در شهرستان، ۲۴ تن و ۲۳۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.
 
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این که کارشناسان ارزش ریالی این برنج‌های قاچاق را ۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
 
وی  در پایان گفت: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود، هرگونه اخبار درخصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات