حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، بصیرت،ولایتمداری، دشمن شناسی و اقدام بهنگام برای دفاع از امام و ولایت را از ویژگی های حضرت زهرا(س) برشمرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۶۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین نشست فرهنگی خواهران شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به تبیین سه حوزه مهم در زندگی این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر افزود: سه حوزه مهم در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیه را می شود بررسی کرد که عبارتند؛ حوزه تربیتی در محیط خانه و خانواده، فعالیت ها و مبارزات سیاسی و  شخصیت خود حضرت زهرا سلام الله علیها که شامل بندگی و عبادات با خداوند متعال است.

حجت الاسلام حسینی صدر ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها در محیط خانواده کارهای تربیتی انجام می داد که ما باید با الگوگیری از ایشان برای تربیت فرزندانمان یکی از محوری ترین و اساسی ترین کارها در زندگی را برای جلوگیری از انحرافات در خانواده انجام دهیم .

 حسینی صدر، گفت: شخصیت بخشی حضرت زهرا سلام الله علیها  به فرزندانش کم‌نظیر بود. حضرت زهرا سلام الله علیها به آنها شخصیت می داد.

 حسینی صدر خاطرنشان کرد: در زندگی ما خودمان هر جایی که نسبت به بچه هایمان بی توجهی کردیم یا به آنها شخصیت ندادیم ضربه خوردیم. در برخورد با فرزندانمان نباید آنها را کوچک محاسبه کنیم. نسبت به نظرات آنها باید حرمت قائل شویم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت فرزندپروری در دین مبین اسلام، گفت:  حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک الگوی بی ‌نظیر در این مهم گام‌های بلندی برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، به رسالت خطیر بانوان در جامعه و مادران نسبت به تربیت و پرورش فرزندان اشاره کرد و افزود: اگر فرزندی تحقیر شد چه کوچک و بزرگ  دنبال تکیه گاه می‌رود و اگر تکیه گاه پیدا کرد به حرف او اعتماد می کند و از او فرمان می برد و دیگر در اختیار ما نیست و این رسالت سختی است.

وی به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت امام رحمت الله علیه در این باره فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود، که بیانگر نقش تربیتی زنان در جامعه است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، شکل گیری شخصیت کودکان در خانواده را مهم دانست و گفت: از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها انتقال اعتماد به نفس به فرزندان بود. اگر فرزندان اعتماد به نفس پیدا کنند بسترهایی برای رشدشان به وجود می‌آید. در تحصیلات و تربیت آنها تاثیر بسزایی دارد که یک بخش از اعتماد به نفس رعایت همه جوانب کار است که او بفهمد باید مستقل زندگی نماید و با یک حکمتی به آنها بفهمانیم که می تواند مستقل زندگی کند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در جمع خواهران شاغل سپاه استان افزود: سپاه خانواده بزرگ انقلاب است و باید در مسائل تربیتی و سبک زندگی اسلامی خیلی کار بکنیم و در سپاه اولویت با برنامه های تربیتی است. حضرت آقا در جمع رئیس و کارکنان سازمان بسیج مستضعفین فرمودند؛ کار اصلی شما و ماموریت اصلی شما تربیت جوانان انقلابی مومن تراز انقلاب می باشد.

حسینی صدر در ادامه به نحوه نامه نگاری حضرت امام خمینی(ره) با همسرشان اشاره کرد و نکات تربیتی و آداب معاشرت با یکدیگر در خانواده را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: خوب شوهرداری کردن ویژگی منحصر به فرد حضرت زهرا سلام الله علیها بود. امیرالمومنین فرمودند وقتی که می آمدند وارد منزل می شدند و نگاه به چهره حضرت زهرا می کردند همه غمهای عالم از دلشان بیرون می رفت. حضرت علی علیه السلام با آن همه زخم و غم فقط با دیدن حضرت زهرای مرضیه آرام می گرفتند.

وی افزود: بدترین نوع کار برای شکستن یک مرد تحقیر مرد خانه در برابر فرزندان است. حرف های سبک زدن به همسر یکی از این کارهاست. علت خیلی از طلاق ها گفتن حرف های تحقیر آمیز می باشد.

حسینی صدر در ادامه ایثار و گذشت و نظم و انضباط در خانه و انتقال این فرهنگ به فرزندان را از دیگر خصوصیات بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برشمرد و زمانبندی برای همه امور از جمله استراحت و ... در منزل را از مسائل مربطو به سبک زندگی اسلامی برشمرد.

وی تفاهم در زندگی مشترک را از دیگر مسائل مهم در پایداری زندگی زوجین عنوان کرد و ادامه داد: عمده درگیری هایی که منجر به طلاق در همان روزهای اول زندگی می شود عدم تفاهم و توقعات زیادی از یکدیگر است.

حجت الاسلام حسینی صدر در ادامه از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها شخصیت سیاسی حضرت و مبارزات سیاسی ایشان در راستای دفاع از ولایت را عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها زمان شناس بی نظیر بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در مبارزات سیاسی امام شناس بود. کمرش خم شد، سیلی خورد؛ ولی از امامش دفاع کرد. در فتنه ۸۸ اگر بزرگان و خواص ما از امام زمانه دفاع می کردند و اطاعت می کردند امام و انقلاب اینقدر مظلوم نمی شدند. ماحصل فتنه ۸۸ بود که آقا فرمودند بعضی ها جای شهید و جلاد را عوض کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، بصیرت و ولایتمداری، دشمن شناسی و زمان شناسی و اقدام بهنگام برای دفاع از امام و ولایت را از ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برخی از خصوصیات پاسداران انقلاب اسلامی را نیز برشمرد و انس با قرآن، نماز شب و زیارت عاشورا، نافله ها و ادعیه را از ویژگی های پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حضرت آقا فرمودند من در جمع پاسداران بوی بهشت را استشمام می کنم، که اینها از نافله ها و دعاها و قرائت قرآن می باشد.

پخش کلیپ و نماهنگ، ذکر توسل و مداحی در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از دیگر برنامه های این نشست فرهنگی در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با حضور خواهران شاغل بود که به صورت ارتباط تصویری بین رده های سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظرات