خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان همدان:

زندان‌ها باید اجتماع محور باشند و جامعه به کمک این اقشار آسیب دیده بیاید

همدان- مدیرکل زندان‌های استان همدان گفت: زندان‌ها باید اجتماع محور باشند و جامعه به کمک این اقشار آسیب دیده بیاید تا مشکل به‌صورت ریشه‌ای حل شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۵۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

زندان‌ها باید اجتماع محور باشند و جامعه به کمک این اقشار آسیب دیده بیایدبه گزارش خبرگزاری بسیج، دادستان و مدیرکل زندان‌های همدان، به منظور شرکت در جلسه‌ای با اعضای کمیته ناصرین در سالن جلسات زندان مرکزی همدان حضور یافتند.

مدیرکل زندان‌های استان همدان ضمن قدردانی از حضور دادستان و معاون ایشان اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند «زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شوند» و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند «زندان‌ها باید به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود».

رضا ذوالفعلی‌نژاد افراد زندانی را از اقشار آسیب‌پذیر هم در بحث فقر مادی و هم در زمینه فقر فرهنگی و سواد عنوان کرد که عمدتاً با نوسانات جامعه دچار آسیب شده‌اند.

وی تصریح کرد: زندانیان ورودی عمدتا بیمار هستند که باید در درمان آنان تلاش شده و از نظر فرهنگی و اجتماعی تحت آموزش قرار گیرند و این مهم نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت و به‌روز شده دارد.

مدیرکل زندان‌های استان همدان خاطرنشان کرد: زندان‌ها باید اجتماع محور باشند و جامعه به کمک این اقشار آسیب دیده بیاید تا مشکل به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: کسانی که از طریق خدمات اجتماعی زندان‌ها وام و تسهیلات گرفته‌اند بازگشت آنها به زندان کمتر از یک درصد بوده و با کمک مراجع قضایی ورودی‌ها کم شده که این امر زندان را آماده‌تر برای اجرای برنامه‌های کمیته ناصرین می‌کند.

ذوالفعلی‌نژاد در ادامه ابراز داشت: سازمان آماده همکاری کامل با ناصرین است و ما در صورت نیاز مشاوران، مددکاران و روحانیون را برای آموزش طرح ناصرین در اختیار کمیته خواهیم  گذاشت.

دادستان همدان نیز در ادامه گفت: مرحله‌گذار قوه قضاییه از حالت منفعل قبلی به مرحله پویای فعلی قابل تقدیر است که در سایه آن می‌توان به اجتماعی ایمن دست یافت.

حسن خانجانی افزود: حرکت اصلاح‌گرایانه ناصرین همراه با دیدگاه هنرمندانه و فکر خلاقانه با جذب موثر مخاطب می‌تواند به توسعه و اشاعه بیشتر برنامه‌ها کمک کند.

وی اظهار کرد: انتظار است ناصرین با جدیت تمام کار را دنبال کنند و مراجع قضایی نیز تمام تلاش خود را برای کمک به برنامه‌های ناصرین خواهد کرد.

رنجبر مدرس حوزه و از اعضای کمیته ناصرین نیز اظهار داشت: کمیته ناصرین تلاش می‌کند بیشتر به محتوای برنامه‌ها توجه داشته باشد و تغییر کلی در رفتار و زندگی زندانیان ایجاد کند و بحث اعتیاد یکی از اولویت‌های این کمیته است.

توحیدی از دیگر اعضای کمیته ناصرین نیز تاکید کرد: همانگونه که خانواده برای سلامت جسم به پزشک احتیاج دارد، برای سلامت روح نیز به همیارانی نیاز دارد که تلاش گروه ناصرین حرکت و اقدام در همین راستا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات