کانون معدنِ سازمان بسیج مهندسین استان چهارمحال و بختیاری در نظام مهندسی معدن شهرکرد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۳۹۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در افتتاح کانون معدنِ بسیج مهندسین صنعتی استان در شهرکرد با تبریک میلاد حضرت امام جواد علیه السلام گفت:

سرهنگ پاسدار مهران مرادی با اشاره به کارنامه درخشانِ بسیج در طول 42سال از عمر پرخیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسیج را یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست که با آینده نگری حضرت امام(ره) در 5 آذر 58 تشکیل شد.

وی ادامه داد: امروز بسیج به یک پدیده شگفت انگیز تبدیل شده و یکی از تدابیر حضرت امام(ره) این بود که امنیت انقلاب و مملکت را مردمی کردند.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: در هیچ جایی از دنیا سراغ نداریم که توانسته باشند از ظرفیت مردم به این سبک و سیاق برای تأمین امنیت مملکت شان استفاده نمایند.

مرادی، به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بسیج تقلید شدنی نیست. اگر می بینید به برکت انقلاب و نظام و خون مطهر شهدا در کشور سوریه، جیش الشعبی، در عراق حشدالشعبی شکل گرفته، به برکت انقلاب و بسیجیان عزیز ماست و این الگو در کشورهای یمن، سوریه و عراق شکل گرفته و تبدیل به مؤلفه قدرت برای نظام آنها شده است.

وی، افزود: در دفاع مقدس، بسیج برگ زرینی در کارنامه دارد و در کنار ارتش و سپاه با عظمت حضور پیدا کرد و هرجایی حضور داشته برکت و پیروزی به ارمغان آورده است.

مرادی، حضور بسیج در عرصه سازندگی بعد از دوران جنگ را یادآوری کرد و گفت: بسیج در خدمت به مردم در همه عرصه ها رسالت و مأموریت خود را ایفا کرده و ضمن کمک به دولتها، تمام قد در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی حضور داشته است.

این مقام مسئول، بسیج مهندسین را دارای تجارب ارزشمند دانست که در حوزه فنی و عمرانی حرف برای گرفتن دارد و افزود: بسیج در مجموعه های علمی، فناوری نیز ورود پیدا کرده و در واقع توانسته مانند یک موتور محرک شتاب دهنده در رشد و فن آوری کشور سربلند شود.

تشریح گوشه هایی از موفقیت های بسیج در عرصه های علمی، فناوری، سازندگی، محرومیت زدایی، خدمات اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مقابله با کرونا در قالب اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه از دیگر بخش های سخنان جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در آیین افتتاح کانون معدنِ بسیج مهندسین صنعتی در شهرکرد بود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: برنامه امروز افتتاح کانون معدن در سازمان نظام مهندسی به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت هر دو سازمان در جهت راه اندازی معادن نیمه فعال استان چهارمحال و بختیاری و همچنین معادن تعطیل است.

سرهنگ پاسدار پژمان مختاری افزود: استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی در جذب و سازماندهی بسیجیان عضو این سازمان از دیگر اهداف افتتاح کانون معدن به شمار می رود.

مهندس دانش پور، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سازمان نظام مهندسی معدن استان، یک سازمان مردمی است که این سازمان در حال حاضر 432نفر عضو دارد و این اعضا در رشته های مختلف زمین شناسی، مهندسی معدن، نقشه برداری و سایر رشته ها فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع اعضای نظام مهندسی معدن استان، تعداد 100 نفر دارای پروانه اشتغال هستند که به کار مسئولیت فنی معادن مشغول اند و کارهای فنی و مهندسی معدن استان را کنترل می کنند.

ارسال نظرات