خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رسانه در تبیین ضرورت و اهداف شعار سال می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند، گفت: رسانه‌های ما می‌توانند این موضوع را از مسئولان مطالبه کنند.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۸۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

رسانه می‌تواند نقش اساسی در تبیین ضرورت و اهداف شعار سال ایفا کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات و بسیج رسانه، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم حفظ احترام و حرمت این ماه تاکید کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه، نقش موثری در راستای حفظ حرمت این ماه بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا با تبلیغ صحیح آن، جامعه از برکات ماه رمضان بهره‌مند شوند.

وی افزود: دنیای پر از شلوغی و هیاهوی امروز، غفلت و بی‌توجهی بشر را به دنبال دارد و لذا ماه رمضان فرصت مغتنمی است که با توجه به آن، می‌توانیم از این شلوغی‌ها نجات پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه انسان با خلوت در این ماه، می‌تواند رشد خود را تسریع بخشد، عنوان کرد: هرچه این شلوغی‌ها بیشتر باشد، انسان به مرور اصل خود را فراموش خواهد کرد، بنابراین لازم است با برنامه ریزی خوب برای این ماه، به معنای واقعی کلمه نسبت به 11 ماه دیگر در طول سال متفاوت باشیم.

وی به راه‌های تبیین و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر سال پس از نامگذاری، در سطح شهر با بنرهایی مواجه می‌شویم که شعار سال را نشان می‌دهند، موضوعی که به اعتقاد بنده استفاده از بیت المال برای چاپ آن دارای شبهه است، چرا که همه مردم نام و شعار سال را به خوبی می‌دانند و آنچه مهم است اقدام عملی در مسیر تحقق آن است.

شعبانی با بیان اینکه رسانه در تبیین ضرورت و اهداف شعار سال می‌تواند نقش اساسی را ایفا کند، مطرح کرد: رسانه‌های ما می‌توانند این موضوع را مطالبه کنند که مسئولان تا چه اندازه در تحقق شعار سال گذشته موفق بوده‌اند و چه اقداماتی انجام داده‌اند و یا اینکه چه برنامه‌ای برای تحقق شعار سال جدید دارند.

وی تصریح کرد: برخی از رسانه‌ها به صورت مصداقی به سراغ یک تولید کننده می‌روند که پس از انتشار و انعکاس حرف‌ها و مشکلات آن تولیدی، مدیران به جنب و جوش می‌افتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید موانع بر سر راه تولید را معرفی کنند، اظهار داشت: البته این غصه است که اگر کسی دسترسی به رسانه داشت و توانست حرف خود را بزند، مشکلش حل می‌شود بنابراین رسانه‌ها باید صدای همه مردم باشند.

وی با بیان اینکه باید در مسیر رفع موانع بر سر راه تولید کننده قدم برداشت، مطرح کرد: امروز لازم است که مانع ایجاد ناامیدی در تولید کننده‌ها شویم و این رفع مانع هم در گرو راه انداختن کار تولید کننده است، موضوعی که با حرف اتفاق نمی‌افتاد و نیازمند عمل هستیم.

شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از شبهاتی که در زمینه انتخابات مطرح می‌شود این است که آیا رای دادن اثر گذار است یا خیر، که لازم است اصحاب رسانه در مدت زمان باقی مانده اهمیت و تاثیر این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: با انتخاب یک رئیس جمهور یعنی چندین هزار مدیر در معرض تغییر قرار می‌گیرند و یک سیستم دولتی تغییر می‌کند، بنابراین انتخابات ریاست جمهوری صرفا رای به یک شخص نیست و لازم است اصحاب رسانه با استفاده از هنر خود به شبهات موجود جواب دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از تلاش و خدمات اصحاب رسانه در طول سال، مطرح کرد: خانه مطبوعات باید به دنبال منابع درآمدی برای خود باشید و به عنوان یک نهاد مستقل با شناسایی منابع از وابستگی‌ها جلوگیری کند، چرا که هر چه خبرنگاران مستقل‌تر باشند، راحت‌تر می‌توانند مطالبه گری کنند و حرف خود را بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان تا آنجایی که امکان پذیر است باید از رسانه‌ها و اصحاب رسانه حمایت کنند، گفت: بحث بیمه خبرنگاران و حقوق و مزایا این قشر زحمتکش از دیگر مطالبی است که باید پیگیری‌های لازم برای آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات