سید داود موسوی قاری و کارشناس قرآنی گفت: برای بهره مندی از برکات ماه رمضان، بایستی با تلاوت و قرائت آیات نورانی قرآن، به گوهر های ناب آن دست یابیم.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۰۶
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید داود موسوی قاری وکارشناس قرآنی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، گفت: برای بهره مندی از برکات ماه رمضان بایستی با تلاوت و قرائت آیات نورانی قرآن، به گوهر های ناب آن دست یابیم.

قاری قرآن افزود: تلاوت قرآن کریم باید زمینه ای برای تفکر و تعقل بیشتر و بهتر در آیات الهی، برای شناخت خدای متعال و شناخت وظایف خودمان که در نهایت مایه رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی می شود، باشد و خصوصا این که تلاوت محض آیات حتی بدون تفکر هم برکاتی خواهد داشت.

وی بیان داشت:  پاکیزگی بدن، وضو گرفتن و رو به قبله بودن قبل از تلاوت قرآن؛ زمینه دریافت نور الهی و بهره مندی بیشتر از آیات قرآن را فراهم  می نماید و البته طهارت با قصد قربت می تواند زمینه طهارت روح و پاکی از آلودگی های نفسانی و «لایمسه الا المطهرون»  قرآن را برآورده کند.

قاری ممتاز قرآنی استان درباره ویژگی های یک تلاوت خوب عنوان کرد: یک قاری خوب علاوه بر این که یک سطح قابل قبولی از مسائل فنی قرائت را باید رعایت کند، باید بکوشد تلاوتش به گونه ای باشد که در جان و دل مستمع اثر کند و بتواند با نحوه قرائت خود مفاهیم قرآن را به مستمعین انتقال دهد.

موسوی در پایان افزود: با اینکه بزرگترین فلسفه قرائت قرآن، درک مفاهیم و عمل به آن و نزدیک کردن خود و مردم به خداست، یک قاری باید تمام همت خود را به گونه ای به کار گیرد که با خضوع و خشوع ، دل های مستعمین را متوجه خدا و به او نزدیک کند.

 

ارسال نظرات