معاون درآمد و امورمشترکین آبفای منطقه 6 تهران از تعویض رایگان 10 هزار و 131 دستگاه کنتور از کار افتاده با هزینه ای افزون بر 50 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۰۳
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ معاون درآمد و امورمشترکین آبفای منطقه 6 تهران گفت: در سال گذشته با وجود شرایط ویژه و سخت همه گیری ویروس کرونا و افزوده شدن 72 روستا به حوزه خدمات رسانی شرکت، 10 هزار 131 دستگاه کنتور از کار افتاده با هزینه ای  افزون بر  50 میلیارد ریال به صورت رایگان تعویض شد.

جواد رحمانی افزود: شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران(شهرری)  به عنوان یکی از بزرگترین و گسترده ترین شرکت های زیر مجموعه آبفای استان تهران به صورت شبانه روزی و بی وقفه به  275 هزار و 399 مشترک آب خدمات رسانی می کند که از این تعداد 242 هزار و 425 مشترک آب درحوزه شهری و 32 هزار و 974 مشترک در حوزه روستایی خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه 184 هزار و270 مشترک از خدمات فاضلاب این شرکت بهره مند هستند و درمجموع این شرکت به جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر خدمات رسانی می کند ادامه داد: در سال 99 تعداد 3000  اانشعاب جدید آب (2695 اشتراک آب شهری و 305 اشتراک روستایی) و 1560 انشعاب جدید فاضلاب واگذار شده است.

رحمانی افزود: با توجه به ضرورت حفظ و نگهداری تاسیسات آب در حوزه مشترکین به منظورادامه و استمرار خدمات رسانی، در سال گذشته 10 هزار و 131 دستگاه کنتور فرسوده و ازکار افتاده با هزینه کرد اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال در سطح منطقه تعویض و کنتور های جدید به صورت رایگان برای مشترکین نصب شد.

او با اشاره به افزایش سرانه مصرف آب در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در سال 99 درمجموع 145 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تامین و توزیع شد که 135 میلیون متر مکعب از این حجم آب در حوزه شهری و 10 میلیون متر مکعب در حوزه روستایی بوده است.

رحمانی با تاکید بر ضرورت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر ها و نواحی زیر پوشش افزود: به منظور ارتقای بهداشت محیط، حفظ منابع آب و سلامت شهروندان، از ابتدای سال 99 تا پایان این سال بیش از 92 میلیون متر مکعب فاضلاب جمع آوری و پس از تصفیه به صورت بهداشتی دفع شده است.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای منطقه6 (شهرری) با اشاره به اینکه براساس پیمایش های انجام شده در سال گذشته 324 انشعاب غیر مجاز در سطح منطقه شناسایی و  جمع آوری شده است خاطرنشان کرد:  با توجه به حجم فعالیت ها و خدمات رسانی شرکت به 276 هزار مشترک، در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزارمورد قرائت کنتور در سطح منطقه انجام شده است و تمامی قبوض حاصل از قرائت نیز با حضور ماموران قرائت در درب منزل مشترکان توزیع شد.

ارسال نظرات