طرح«جهاد آموزشی - تربیتی» به همت ناحیه بسیج دانشجویی و حوزه بسیج شهید قنبری دانشگاه فرهنگیان شهرکرد اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۲۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

 

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  پوریا حشمتی  مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی یکی از مهمترین مأموریت‌های بسیج دانشجویی است که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری طی ۳ الی ۴ سال اخیر نیز می‌باشد، لذا در این راستا ماموریت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان حول مسائل اموزش و پرورش است، هر معاونت این هدف را در دستورکار خود قرار می‌دهد که معاونت جهادی نیز علاوه بر توزیع ارزاق و بسته‌های بهداشتی مأموریت جهاد تربیتی و مسائل آموزشی را از اولویت کاری خود قرار داده و کارهای مثل مباحث عمرانی را به گروه‌های جهادی دیگر واگذار کرده است.

وی افزود: با شیوع کرونا، کادر درمان در خط مقدم سلامت مشغول به کار بودند و کار معلمان هم چندین برابر شد و در خط مقدم آموزش مجازی به دانش آموزان مشغول فعالیت شدند که شاهد اتفاقات متعدد در این زمینه بودیم.

حشمتی تصریح کرد: آموزش مجازی هرگز جایگزین خوبی برای آموزش حضوری نیست که به دنبال رفع این خلل آموزشی، طرح جهاد آموزشی_تربیتی استان چهارمحال و بختیاری با تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای این طرح را در سه بخش دانست و افزود: رویارویی  دانشجومعلمان با مناطق محروم و مشکلات دانش‌آموزان باعث می‌شود که علاوه بر گذراندن طرح کارورزی، کلاس‌داری و مدیریت روحیه جهادی آنان نیز در راستای معلم تراز انقلاب اسلامی رشد کند.

وی ادامه داد: همچنین تعطیلی مدارس در شرایط کرونا سبب شد تا برخی از دانش‌آموزان با وجود امکانات مجازی باز هم از فضای آموزش دور بمانند که جبران خلا آموزش غیر حضوری هدف بعدی طرح جهادی تربیتی قرار گرفت و همچنین این تیم به کمک معلمانی که در خط مقدم آموزش فعالیت می‌کردند شتافت.

حشمتی اظهار داشت: در فاز اول این طرح تقریبا ۲۰۰ دانشجو معلم ثبت نام کردند که تقریبا همه پای کار آمدند و ۱۲۰۰ دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر، بسته بهداشتی و حدود 6 هزار پرس غذا و ۱۵۰ بسته معیشتی توزیع شد.

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فاز دوم این طرح، تصریح کرد: طبق آمار آموزش و پرورش کل کشور، سه میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که این جای تاسف دارد و آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری چهارهزار دانش آموز را معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: کیفیت کار طرح استان در کشور رتبه سوم را کسب کرده زیرا که جزئیات و آمار دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت دانش‌آموزان و حضور معلمان در مناطق محروم به صورت منظم جمع‌آوری شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان با بیان اینکه فاز اول طرح از ۲۲ بهمن آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه داشت، ادامه داد: فاز دوم این طرح از ۲۰ تیر آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد که تاکنون ۳۰۰ دانشجو معلم در این طرح ثبت نام کردند که ۳۰ درصد کل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را شامل می‌شوند.

پوریا حشمتی ابراز داشت: افتتاحیه این طرح در روزهای اخیر اتفاق می‌افتد و تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد و بنا داریم  چهارهزار دانش اموز در این طرح تحت پوشش قرار بگیرند و همچنین توزیع  بسته لوازم‌التحریر، البسه گرم و ... ، را کنار این طرح خواهیم داشت.

وی با اشاره به آموزش حضوری، مجازی و سیار، تصریح کرد: دانشجو معلمان به شکل حضوری در مدرسه محله مورد نظر حضور پیدا می‌کنند و به دانش آموزان درس می‌دهند، به صورت غیرحضوری هم یک گروهی در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد تا به دانش اموزان کمک کنند و در بحث سیار متوجه شدیم برخی از مناطق مثل کوهرنگ، لردگان و سامان دانشجو معلمان کمتری ثبت نام کردند و قرار شد گروه‌هایی متشکل از مشاور به دلیل مشکلات خانوادگی دانش آموز و یک مربی مذهبی و اعتقادی به همراه دانشجو معلمان از شهرکرد به طور سیار اعزام شوند.

مسؤول بسیج دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سعی می‌شود هر هفته اعزام داشته باشیم و بناست با اعزام‌ گروه‌های سیار در کوهرنگ و بازفت کار را آغاز کنیم. قابل ذکر است این طرح در ۱۷ منطقه آموزشی صورت می‌گیرد و برای اینکه کیفیت کار بالا رود یک دوره‌هایی برای دانشجو معلمان از جمله پرورش خلاقیت و در رابطه با بحث‌های درسی و ... شکل می‌گیرد.

حشمتی در پایان گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه فرهنگیان متشکل از ۵ گروه جهادی شامل؛ گروه جهادی ادوار بسیج فرهنگیان، گروه جهادی شهید حججی، گروه جهادی رهروان شهید مطهری خواهران، گروه جهادی شهید ابراهیم هادی، گروه جهادی شهید شهرانی حوزه دانشگاه فرهنگیان می‌باشد که همه به کمک گروه سیار آمدند و از سابقه این افراد به منظور ارتقای کیفیت کار استفاده شود.

 

ارسال نظرات