مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: ریشه جهل در خودپسندی وخودخواهی است که انسان را خوار می کند.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر با تبریک سالروز ولادت حضرت امام هادی علیه السلام و فرارسیدن عید امامت و ولایت، به تشریح روایتی از اما نقی علیه السلام پرداخت.

وی ، بر اساس روایتی از امام هادی علیه السلام پنج نکته را یادآوری کرد و افزود: حسد همه زیبایی ها و نیکویی ها را از بین می برد و بد مرضی است که مزمن و کُشنده است و خداوند در قرآن کریم فرموده که از شرِّ این حسد به او پناه بیاورید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: دروغ دومین نکته در این روایت است که فرموده اند دروغ دشمنی می آورد و ریشه اش پیداست.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، خودپسندی و خودخواهی را سومین نکته از منظر روایت امام هادی علیه السلام برشمرد که مانع کسب دانش می شود و گفت: ریشه جهل در خودپسندی وخودخواهی است که انسان را خوار می کند.

وی تصریح کرد: مقصود از کسب دانش، علوم روزمره نیست؛ بلکه منظور از دانش، معرفت نسبت به خدا و اهلبیت علیهم السلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، در تبیین نکته چهارم این روایت، گفت: بُخل نورزید که ناپسندترین خٌلق و خوی انسان است؛ لذا ائمه ما همواره اهل کَرَم و بخشش بوده اند.

وی در پایان طمع را از دیگر رذایل اخلاقی بر اساس روایتی از امام هادی علیه السلام برشمرد و افزود: طمع یعنی چیزی خواستن از دیگران باعث می شود که انسان در نظر آنها ناپسند جلوه کند.

مولودیه خوانی در مدح امام هادی علیه السلام پایان بخش آیین زیارت عاشورا در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همزمان با سالروز ولادت حضرت امام علی النقی علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات