مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آمار حریق در سال جاری در استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۰۲
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا احمدی " مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام  " اظهار کرد: هر سال قبل از شروع فصل گرم سال و وقوع حریق در سطح جنگل‌های استان، با تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای های اسلامی شهر و روستا جلسات متعددی در راستای پیشگیری از وقوع حریق برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در استان ۹۶ نقطه بحرانی وقوع حریق بر اساس آیتم‌های کارشناسی شده و میزان تکرار حریق، در سطح استان شناسایی شده است و در این مناطق نیز اقدام به ایجاد آتش بر شده و گشت‌های موتوری و خودرویی نیز در این مناطق مستقر شده و در مناطق فوق بحرانی در زمینه حریق پایگاه‌های اطفای حریق راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در راستای حفاظت از مناطق بحرانی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان، ۸۹ نقطه به مساحت ۴۱۸ هزار هکتار در سطح استان شناسایی که نیروهای یگان حفاظت و اطفای حریق به صورت شبانه روزی در این مکان‌ها مستقر و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اضافه کرد: مردم عزیز هم استانی می‌توانند برای گزارش هر نوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ به صورت رایگان تماس بگیرند و بر این اساس همکاران ما در منابع طبیعی، یگان‌های حفاظت با هماهنگی با سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط و با حضور نیروهای واکنش سریع برای اطفای حریق وارد عمل می‌شوند.

ارسال نظرات