خصوصی سازی مدارس، اصالت سود و یا اصالت تعلیم و تربیت

خصوصی سازی مدارس، اصالت سود و یا اصالت تعلیم و تربیت
اصلاحات آموزشی در قالب خصوصی سازی به دلیل عدم آشنایی کامل از نوع سیاست گذاری، اجرا، اهداف و مقاصد، عدم ایجاد بستر مناسب و کسب سود در مدارس تحت تصدی، مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت شده است.
۰۷:۳۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

بیست و یک شاخص برای تعیین شایستگی معلم تراز انقلاب اسلامی

بیست و یک شاخص برای تعیین شایستگی معلم تراز انقلاب اسلامی
معلم در جمهوری اسلامی تراز عملکردی می خواهد، تراز او در رفتار و کردار دین فطری با روحیه انقلابی است که بیست و چهارشاخص های این معلم در این یادداشت احصا و بررسی شده است.
۱۱:۰۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
یادداشت/دکتر شعبانعلی رمضانیان

چرا بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب، موفق به تشکیل جبهه تمام عیار فرهنگی برای مقابله با دشمن نشده ایم؟

چرا بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب، موفق به تشکیل جبهه تمام عیار فرهنگی برای مقابله با دشمن نشده ایم؟
قیچی دولبه ای اجازه شکل گیری جبهه فرهنگی متحد را نمی دهد، یک لبه تیز و بلند و در عین حال پنهان، جریان فکری وابسته به غرب است و لبه دیگر، همان اقدامات شعاری و باقی مانده در حرف، که گاهی به دلیل سستی و کمی اثر، قابلیت دفاع هم ندارند.
۱۱:۵۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج، زمینه ساز رشد نظام آموزشی کشور

همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج، زمینه ساز رشد نظام آموزشی کشور
نمونه موفق همکاری بسیج و آموزش و پرورش «طرح هجرت 3» است که الگوگیری از این طرح به منظور بهبود همکاری ها در سایر زمینه ها بین این دونهاد انقلابی توصیه می شود.
۱۰:۴۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶
سردار محمدرضا نقدی :

اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز و کارهای جانبی آن است

اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز و کارهای جانبی آن است
معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز، رسیدگی به محرومان و حتی اقتصاد مقاومتی است چرا که این اردوها کارخانه بزرگ انسان سازی هستند و انسان‌ها با خدمت به محرومان و آشنا شدن با دردهای مردم از آسیب‌های آینده مصونیت پیدا خواهند کرد.
۰۹:۰۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
نگاهی به سیره سیاسی حاج سید احمد خمینی (رحمة الله علیه)

بهترین تفسیر برای "او"، «ذوب در ولایت» است

بهترین تفسیر برای
شاید اگر رفتار سیاسی سید احمد خمینی در دو دوره رهبری حضرت امام و حضرت آیت الله خامنه‌ای نگاه کنیم نتوان عبارتی بهتر از «ذوب در ولایت» برای ایشان پیدا کرد. منیت و پیروی از هوی و هوس در او پیدا نبود و از طرفی بهترین نوع همراهی و همدلی را با ولی زمان خود داشت.
۰۷:۵۱ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
شرحی بر تاکید رهبر انقلاب بر ادامه راه با "همین فرمان"

با "همین فرمان" کدام فرمان است؟

با
از هر زاویه ای که نگاه کنیم منظور از فرمان مورد نظری مقام معظم رهبری (مد ظله) یعنی؛ حرکت امیدوارانه، هدفمند با سرعت و با دقت بر اساس اصول اسلام ناب محمدی(ص) و خط امام راحل (ره) که از ابتدای انقلاب تا کنون، بر آن تاکید و اصرار شده است.
۰۸:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
در برگزاری تجمعات فرهنگیان مطرح شد

خواب زمستانی تشکلات معلمی و قیم مآبی کانون صنفی معلمان

خواب زمستانی تشکلات معلمی و قیم مآبی کانون صنفی معلمان
سیاست زدگی و نشانه رفتن نوک پیکان اعتراض به اصل نظام، آن گونه که در سال 88 اتفاق افتاد از خصوصیات فعالیت های این کانون است که متاسفانه در خواب زمستانی سایر تشکلات صنفی معلمان، سازماندهی اعتراضات صنفی را بر عهده دارد و نهایتا بهره برداری سیاسی خود را از آن می کند.
۰۸:۰۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

برخی عکس العمل های انقلابیون گل به خودی است

برخی عکس العمل های انقلابیون گل به خودی است
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: برای مقابله با این هجمه ها بهترین عکس العمل تقابل با جریان قداست زداست و نباید وارد مصادیق شد، باید خطر قداست زدایی را بیان کرد و بسیار مراقب بود که در این عمل پیاده نظام جبهه مقابل نشویم.
۱۱:۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

تغییرات ساختاری در تربیت دینی فراگیران نظام آموزش و پرورش

تغییرات ساختاری در تربیت دینی فراگیران نظام آموزش و پرورش
در ساليان اخير چالش اساسي ميان پژوهشگران عرصه تربيت ديني و اخلاقي آن بوده است كه باز هم به اصلاحات محتوايي و روشي برنامه درسي نظير تغيير كتاب ها يا نوآوري در روش هاي تدريس ادامه دهيم يا به فكر تحولات بنيادين در ساختار نظام در جهت شكستن رسميت و تمركز برآييم.
۰۸:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

خلاصه شدن مربی پرورشی در فعالیت های فوق برنامه مدارس یعنی دور شدن از اهداف بلند تشکیل امور تربیتی

خلاصه شدن مربی پرورشی در فعالیت های فوق برنامه مدارس یعنی دور شدن از اهداف بلند تشکیل امور تربیتی
اگر خروجی مدارس ما تراز انقلاب و جمهوری اسلامی نیست مطمئنا این تقصیر تربیتی را نمی توان متوجه امورتربیتی کرد زیرا شاید تنها نهادی که در مدارس شعله تربیت دینی و انقلابی را روشن نگاه داشته است فعالیت های روتین و نهایت فوق برنامه همین نهاد باشد اما اگر ایرادی گرفته می شود به دلیل آرمان های بلند اولیه و انتظاری بود که از ابتدا درباره آن وجود داشت
۱۳:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان

آسیب شناسی کاهش رونق مساجد و روش های احیاء کارکردهای آن

آسیب شناسی کاهش رونق مساجد و روش های احیاء کارکردهای آن
همه عوامل بی رونق شدن مساجد را در دو دسته می توان جمع بندی کرد؛دسته اول: جذاب و پاسخگو نبودن برنامه های مساجد برای همه سلایق و علائق در کنار برخی دافعه ها و دسته دوم: تضعیف اعتقادات و باورهای عده ای از مردم و روند رو به رشد جاذبه های خارج از مسجد به موازات افزایش مشغله های زندگی شهری.
۰۹:۵۵ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش وپرورش:

طراحي پايگاه اينترنتي ويژه مربيان و مشاوران تربيتي

طراحي پايگاه اينترنتي ويژه مربيان و مشاوران تربيتي
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش وپرورش با بیان این که اين دو مجمع مشورتي در حوزه فضاي مجازي اقداماتي را به صورت مستقيم انجام مي دهند، افزود:‌ طراحي پايگاه اينترنتي ويژه مربيان و مشاوران تربيتي و هم چنين بسترسازي براي دانش ‌آموزان در فضاي مجازي از طريق ايجاد شبكه هاي اجتماعي نيز از اين جمله است.
۱۰:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
یادداشت؛ دکتر شعبانعلی رمضانیان

برجام ثابت کرد همراهی با نظام سلطه محکوم به شکست است

برجام ثابت کرد همراهی با نظام سلطه محکوم به شکست است
تجربه گذشته انقلاب در طول دوران (آزادسازی گروگانها، جنگ تحمیلی، مبارزه با منافقان، پذیرش قطعنامه، همراهی با نظام سلطه در یازده سپتامبر و همین اقدام اخیر برجام) گویای باطل بودن این مسیر است.
۰۸:۲۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:

با وجود تاکیدات امام و رهبری از "فرهنگ" غفلت کرده ایم

با وجود تاکیدات امام و رهبری از
رمضانیان با بیان این که تنها حوزه ای که در آن براساس الگوی اسلامی عمل شده حوزه دفاعی و امنیتی است بیان کرد: این حوزه نقطه قوت ماست و این الگو مظلومان را امیدوار کرده است .
۱۰:۲۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

ردپای سکولاریسم در آموزش و پرورش با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب

ردپای سکولاریسم در آموزش و پرورش با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب
نظام آموزش و پرورش ایران با همه تلاش های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و نیز هویت بخشی دینی به دانش آموزان چه در قالب برنامه درسی آشگار و چه در قالب برنامه درسی پنهان خواسته یا ناخواسته به ترویج فرهنگ و هویت سکولاریسم در امر تربیت دانش آموزان اقدام می نماید.
۰۹:۳۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

سند 2030 «پیچ در پیچ» و «تو در تو» همراه با اصطلاحات مبهم، غیر شفاف و کلی است

سند 2030 «پیچ در پیچ» و «تو در تو» همراه با اصطلاحات مبهم، غیر شفاف و کلی است
عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه اصطلاحات سند آموزش 2030 مبهم و کلی است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل 77 صریحاً اشاره می‌کند که قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد.
۱۲:۴۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
نقد جامع برنامه آموزشی 2030/ بخش اول

برنامه آموزش 2030 یونسکو سرآغاز انحراف عمیق در نظام تعلیم و تربیت کشور

برنامه آموزش 2030 یونسکو سرآغاز انحراف عمیق در نظام تعلیم و تربیت کشور
انحراف در نظام تعلیم و تربیت ویکی از مسیرهای قانونی ((نفوذ)) فرهنگی را برای نسلهای بعدی هموار خواهد کرد، که همان دیدگاه سکولاریسم است که دین را از گردونه مسائل اجتماعی و آموزشی خارج می کند.که این مهم در کتاب «به سوی هویت های جدیدبرنامه های درسی» و نظریه های پست مدرنیسم بویژه در مسائل آموزش،زنان،برنامه درسی بین المللی و هویت کاملا ملموس است .
۱۲:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی باعث تقویت روح انقلابی دانش آموزان می شود

انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی باعث تقویت روح انقلابی دانش آموزان می شود
مدیرکل سابق برنامه‌ریزی‌ و تالیف کتب درسی در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری درباره انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی اظهار داشت: اگر ما می خواهیم روح انقلابی را تقویت کنیم باید از همین راهکار استفاده کنیم .
۱۱:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵