سیدصادق طباطبایی برادر همسر مرحوم سیداحمد خمینی و فرزند مرحوم آیت الله سلطانی طباطبایی صبح امروز درگذشت.
کد خبر: ۸۵۰۰۲۰۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سیدصادق طباطبایی خواهرزاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی به علت سرطان ریه درگذشت.
سیداحمد فرزند سیدحسن خمینی نیز خبر درگذشت دایی پدرش را در صفحه اجتماعی خود تایید کرد.
مرحوم صادق طباطبایی مدت‌ها پیش به سرطان ریه مبتلا شده بود.
صادق طباطبایی در سال 1322 در شهر قم متولد شد. او فرزند آیت‌الله سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی بروجردی است. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر (دایی خود) برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد. وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.
وی همچنین در سال 1971 (1350) به عضویت جامعه پژوهش گران آلمان DFG در آمده و نتایج پژوهش‌های او در مجله علمی FEBC، ارگان فدراسیون اروپایی بیوشیمیست ها منتشر می‌شده‌ است. طباطبائی در کنار تحصیل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته‌است. از مبارزه در سازمان کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی گرفته تا بنیان گذاری و عضویت وی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و چند دوره دبیر روابط بین‌الملل آن سازمان و نیز عضویت در کادر سردبیری فصل نامه عقیدتی سیاسی: اسلام مکتب مبارز؛ ارگان انتشاراتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و بالاخره مبارزه علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی همگام با سیاسیون مذهبی پیروان امام خمینی، بخش هائی پر کار و پر تلاش در زندگی سیاسی وی به شمار می‌آید.
وی در سال 1344 با دختر خاله خود خانم "فاطمه صدرعاملی" (فارغ التحصیل روان شناسی و نیز جامعه شناسی تعلیم و تربیت) ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر و پسر بنام‌های غزاله (پزشک و متخصص مغز و اعصاب، متولد 1352) و عدنان (دانشجوی حقوق و اقتصاد سیاسی، متولد 1357) می‌باشد.
پس از انقلاب
وی در دوازدهم بهمن 1357 همراه امام خمینی به ایران آمد و ابتدا در وزارت کشور، معاونت سیاسی و اجتماعی آن وزارتخانه و نیز برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شد. صادق طباطبائی سپس در دولت مهدی بازرگان معاونت سیاسی نخست‌وزیر و سخنگویی دولت را بر عهده گرفته و به عنوان وزیر مشاور این دولت، انجام وظیفه می‌کرده‌است. بعد از استعفای بازرگان و تا شروع نخست وزیری شهید رجایی؛ وی با حکم شورای انقلاب، در سمت سرپرست نخست‌وزیری منصوب شد. بسیاری از هماهنگی‌ها و دیدارهای امام خمینی(ره) در زمان استقرار او در دهکده نوفل لوشاتو فرانسه را صادق طباطبایی و بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله بهشتی بر عهده داشتند.
نسخه چاپيارسال به دوستان
واکنش رسانه‌های غربی به انتقاد رهبر انقلاب از «تک‌تیرانداز آمریکایی»/ اذعان رسانه‌ها به لذت تک‌تیرانداز از آدم‌کشی

انتقاد مقام معظم رهبری از فیلم هالیوودی «تک تیرانداز آمریکایی» به عنوان فیلمی ضد اسلامی و اشاعه‌دهنده خشونت علیه مسلمانان، با واکنش گسترده رسانه‌های غربی روبرو شده است.

خبرگزاری فارس: واکنش رسانه‌های غربی به انتقاد رهبر انقلاب از «تک‌تیرانداز آمریکایی»/ اذعان رسانه‌ها به لذت تک‌تیرانداز از آدم‌کشی

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «تک تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی «کلینت ایستوود» و بازی «برادلی کوپر» داستان «کریس کایل»، یک تک تیرانداز آمریکایی است که با بیش از 160 مورد قتل، رکوردار بیشترین کشتار تک‌تیراندازی ارتش آمریکاست.

این فیلم که به خاطر اشاعه قتل و خونریزی و تصویر یک قاتل به عنوان یک قهرمان ملی با انتقاد زیادی روبرو شده است، دو روز پیش نیز انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب را در بر داشت.

ایشان این فیلم را یک تبلیغ آمریکایی علیه مسلمانان دانسته که تنها با هدف اشاعه اسلام هراسی و تهییج مسلمان آزاری در میان مسیحیان و غیرمسلمانان ساخته شده است.

این انتقادها که رهبر انقلاب سه هفته پیش در جلسه «دیدار  با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌» ابراز داشتند، در پایگاه اطلاع‌رسانی «khamenei.ir» منتشر شد که واکنش گسترده رسانه‌های غربی را در بر داشت:

روزنامه «نیویورک پست» نوشت: رهبر ایران «تک‌تیرانداز آمریکایی» را یک تبلیغ ضد اسلامی دانسته که ترویج‌کننده خشونت علیه مسلمانان است. رهبری ایران در حالی مجددا از غرب انتقاد می‌کند که کشورش در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه متذکر شد: فیلم‌های‌ هالیوودی در ایران مشهورند و کانال‌های تلویزیون دولتی ایران گهگاهی این فیلم‌های را نمایش می‌دهند ولی فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» که تاکنون در ایران به نمایش درنیامده به نظر نمی‌رسد که با توجه به گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای دیگر در این کشور اکران شود.

سایت خبری «ددلاین» نیز در این‌باره نوشت: فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» ساخته «کلینت ایستوود» به خاطر اشاعه حملات علیه مسلمانان از سوی رهبر معظم ایران مورد انتقاد واقع شده است.

ددلاین خبر انتقاد «رهبر انقلاب» از فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» را با خبر واکنش پناهی به دریافت جایزه خرس طلای جشنواره فیلم برلین و همچنین قسمت‌هایی از نامه اعتراض‌آمیز «حجت‌الله ایوبی» به مقامات جشنواره برلین، تکمیل و به پایان رسانده است.

همچنین روزنامه انگلیسی زبان «ایندیپندنت» عنوان کرد: در آمریکا نیز این فیلم (تک تیرانداز آمریکایی) به خاطر تصویر لذتی که این تک تیرانداز از قتل‌هایی که انجام می‌داده مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: «عابد ایوبی»، مدیر حقوقی کمیته ضد تبعیض آمریکا عرب، ضمن انتقاد از عدم پوشش رسانه‌ای مناسب در غرب نسبت به حادثه قتل 3 مسلمان در تیراندازی «چپل‌هیل» ، فیلم «تک‌تیرانداز» را نقطه بازگشتی به اوج اسلام هراسی در آمریکا دانسته و گفت: صنعت فیلمسازی آمریکا و دولت این کشور و همچنین سیاسیون جناح راستی آن همگی نقش واحدی در اشاعه احساسات ضد عرب و ضد مسلمانی که اخیرا در آمریکا شدت یافته است، داشته‌اند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز با این رویکرد به خبر انتقاد رهبری از فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» پرداخت: «تک‌تیرانداز آمریکایی» در ایران، جایی که «آیت‌الله خامنه‌ای» رسانه‌ها را کنترل می‌کند، تاکنون به نمایش درنیامده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه متذکر شد: انتقاد رهبر ایران در شرایطی منتشر شده است که فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» میان آماج بحث‌ها و جنجال‌هایی است که به خاطر ساخت و اکران آن به وجود آمده است.

لس‌آنجلس تایمز اینگونه ادامه می‌دهد: مخالفان فیلم، از آن به خاطر باشکوه جلوه‌دادن جنگ و خونریزی انتقاد کرده و آن را یک تبلغ برای کشور آمریکا دانسته‌ و در مقابل مخالفان، این فیلم را به خاطر تصویر مشکلاتی که جنگ برای سربازان به وجود آورده و بعد عاطفی زندگی‌آنها، ستوده‌اند.

نشریه تحلیلی خبری پولیتیکو نیز گزارش خود اینگونه شروع می‌کند: رهبر ایران طرفدار فیلم پرفروش در گیشه، «تک‌تیرانداز آمریکایی» نیست.

این نشریه افزود: آقای خامنه‌ای این فیلم ندیده بلکه دیگران درباره آن به او گفته‌اند.

در این میان روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» خبر انتقاد رهبر از فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» را با خبر محاکمه «ای‌دی روث»، سربازی 27 ساله جنگ عراق، که سال 2013 «کریس کایل»، قهرمان فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» را به قتل رساند، در آمیخته و نوشت: رهبر [انقلاب اسلامی] ایران از فیلمی که براساس خاطرات «کایل» ساخته شده، انتقاد کرده و آن را عامل اشاعه خشونت علیه مسلمانان دانسته و اعتقاد دارد که تماشای این فیلم هالیوودی، مسیحیان و غیرمسلمانان را به خشونت و آزار رساندن به مسلمانان ترغیب می‌کند.

سایت یاهو نیوز نیز خبر انتقاد رهبر معظم انقلاب را با خبر اعطاء خرس طلای جشنواره برلین به فیلم سیاه نمای «تاکسی» ساخته «جعفر پناهی» تکمیل کرده است.

همچنین روزنامه «دیلی میل» با 5 میان تیتر به این خبر پرداخت:

_آیت‌الله خامنه‌ای گفته که درباره محتوای فیلم به او گفته شده است.

_داستان فیلم باعث شد تا رهبر ایران از «تک‌تیرانداز آمریکایی» به عنوان یک فیلم ضد مسلمان انتقاد کند.

_رهبر ایران ادعا کرده این فیلم، جوانان مسیحی را به مسلمان آزاری ترغیب می‌کند.

-آقای خامنه‌ای همچنین مدعی شده است که حملات نئونازی در آلمان، تأیید کننده این مطلب است که مسلمانان در غرب امنیت ندارند.

_آقای خامنه‌ای مدعی است که اروپا و آمریکا در تبلیغات ضد اسلامی غرق شده است.

این روزنامه بریتانیایی در ادامه نوشت: رهبر ایران در شرایطی از غرب انتقاد می‌کند که کشورش در حال مذاکره با قدرت‌های جهانی درباره برنامه جنجال‌برانگیز هسته‌ای است.

«دیلی میل» گزارشش را اینگونه به پایان رساند: مقامات ایرانی و آمریکایی برای اولین بار پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1979، سقوط رژیم شاهنشاهی تحت حمایت آمریکا و تسخیر سفارت آمریکا در تهران، همدیگر را ملاقات کرده‌اند. نیروهای نظامی و سربازان تحت حمایت ایران اکنون در حال مبارزه با دولت اسلامی موسوم به داعش در عراق هستند ولی این کشور (ایران) حاضر نشده است که متحدان آمریکایی که با افراطیون حملات هوایی می‌جنگند، بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نکته مشترک و قابل توجه در بیشتر این گزارش‌ها، تاکید رسانه‌های مزبور بر این نکته است که فیلم «تک‌ تیرانداز آمریکایی» در شرایطی به خاطر ضد اسلامی‌بودن و اشاعه احساسات اسلام هراسانه مورد انتقاد قرار می‌گیرد که قرار است به صورت گسترده در بسیاری از کشورهای جهان اسلام به نمایش درآید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931129000274#sthash.tSiF3EAP.dpuf
نسخه چاپيارسال به دوستان
صبح امروز
سیدصادق طباطبایی دار فانی را وداع گفت

سیدصادق طباطبایی برادر همسر مرحوم سیداحمد خمینی و فرزند مرحوم آیت الله سلطانی طباطبایی صبح امروز درگذشت.

خبرگزاری فارس: سیدصادق طباطبایی دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدصادق طباطبایی خواهرزاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی به علت سرطان ریه درگذشت.

سیداحمد فرزند سیدحسن خمینی نیز خبر درگذشت دایی پدرش را در صفحه اجتماعی خود تایید کرد.

مرحوم صادق طباطبایی مدت‌ها پیش به سرطان ریه مبتلا شده بود.

به گزارش فارس، صادق طباطبایی در سال 1322 در شهر قم متولد شد. او فرزند آیت‌الله سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی بروجردی است. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر (دایی خود) برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد. وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

وی همچنین در سال 1971 (1350) به عضویت جامعه پژوهش گران آلمان DFG در آمده و نتایج پژوهش‌های او در مجله علمی FEBC، ارگان فدراسیون اروپایی بیوشیمیست ها منتشر می‌شده‌ است. طباطبائی در کنار تحصیل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته‌است. از مبارزه در سازمان کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی گرفته تا بنیان گذاری و عضویت وی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و چند دوره دبیر روابط بین‌الملل آن سازمان و نیز عضویت در کادر سردبیری فصل نامه عقیدتی سیاسی: اسلام مکتب مبارز؛ ارگان انتشاراتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و بالاخره مبارزه علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی همگام با سیاسیون مذهبی پیروان امام خمینی، بخش هائی پر کار و پر تلاش در زندگی سیاسی وی به شمار می‌آید.

وی در سال 1344 با دختر خاله خود خانم "فاطمه صدرعاملی" (فارغ التحصیل روان شناسی و نیز جامعه شناسی تعلیم و تربیت) ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر و پسر بنام‌های غزاله (پزشک و متخصص مغز و اعصاب، متولد 1352) و عدنان (دانشجوی حقوق و اقتصاد سیاسی، متولد 1357) می‌باشد.

پس از انقلاب

وی در دوازدهم بهمن 1357 همراه امام خمینی به ایران آمد و ابتدا در وزارت کشور، معاونت سیاسی و اجتماعی آن وزارتخانه و نیز برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شد. صادق طباطبائی سپس در دولت مهدی بازرگان معاونت سیاسی نخست‌وزیر و سخنگویی دولت را بر عهده گرفته و به عنوان وزیر مشاور این دولت، انجام وظیفه می‌کرده‌است. بعد از استعفای بازرگان و تا شروع نخست وزیری شهید رجایی؛ وی با حکم شورای انقلاب، در سمت سرپرست نخست‌وزیری منصوب شد. بسیاری از هماهنگی‌ها و دیدارهای امام خمینی(ره) در زمان استقرار او در دهکده نوفل لوشاتو فرانسه را صادق طباطبایی و بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله بهشتی بر عهده داشتند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931202001081#sthash.qouxatG7.dpuf

صبح امروز

سیدصادق طباطبایی دار فانی را وداع گفت

سیدصادق طباطبایی برادر همسر مرحوم سیداحمد خمینی و فرزند مرحوم آیت الله سلطانی طباطبایی صبح امروز درگذشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سیدصادق طباطبایی خواهرزاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی به علت سرطان ریه درگذشت.

سیداحمد فرزند سیدحسن خمینی نیز خبر درگذشت دایی پدرش را در صفحه اجتماعی خود تایید کرد.

مرحوم صادق طباطبایی مدت‌ها پیش به سرطان ریه مبتلا شده بود.

صادق طباطبایی در سال 1322 در شهر قم متولد شد. او فرزند آیت‌الله سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی بروجردی است. او پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر (دایی خود) برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد. وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

وی همچنین در سال 1971 (1350) به عضویت جامعه پژوهش گران آلمان DFG در آمده و نتایج پژوهش‌های او در مجله علمی FEBC، ارگان فدراسیون اروپایی بیوشیمیست ها منتشر می‌شده‌ است. طباطبائی در کنار تحصیل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته‌است. از مبارزه در سازمان کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی گرفته تا بنیان گذاری و عضویت وی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و چند دوره دبیر روابط بین‌الملل آن سازمان و نیز عضویت در کادر سردبیری فصل نامه عقیدتی سیاسی: اسلام مکتب مبارز؛ ارگان انتشاراتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و بالاخره مبارزه علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی همگام با سیاسیون مذهبی پیروان امام خمینی، بخش هائی پر کار و پر تلاش در زندگی سیاسی وی به شمار می‌آید.

وی در سال 1344 با دختر خاله خود خانم "فاطمه صدرعاملی" (فارغ التحصیل روان شناسی و نیز جامعه شناسی تعلیم و تربیت) ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک دختر و پسر بنام‌های غزاله (پزشک و متخصص مغز و اعصاب، متولد 1352) و عدنان (دانشجوی حقوق و اقتصاد سیاسی، متولد 1357) می‌باشد.

پس از انقلاب

وی در دوازدهم بهمن 1357 همراه امام خمینی به ایران آمد و ابتدا در وزارت کشور، معاونت سیاسی و اجتماعی آن وزارتخانه و نیز برگزاری رفراندوم نظام جمهوری اسلامی را عهده دار شد. صادق طباطبائی سپس در دولت مهدی بازرگان معاونت سیاسی نخست‌وزیر و سخنگویی دولت را بر عهده گرفته و به عنوان وزیر مشاور این دولت، انجام وظیفه می‌کرده‌است. بعد از استعفای بازرگان و تا شروع نخست وزیری شهید رجایی؛ وی با حکم شورای انقلاب، در سمت سرپرست نخست‌وزیری منصوب شد. بسیاری از هماهنگی‌ها و دیدارهای امام خمینی(ره) در زمان استقرار او در دهکده نوفل لوشاتو فرانسه را صادق طباطبایی و بنی‌صدر، صادق قطب‌زاده، هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله بهشتی بر عهده داشتند.

 

ارسال نظرات