حاشیه‌نگاری خبرنگاران خبرگزاری بسیج از ملاقات با حاج حسین شریعتمداری
حضور در چاپخانه تاریخی کیهان با قدمتی بیش از 70 سال و مشاهده دستگاه‌هایی که بیش از 60 سال است همچنان کار می‌کنند! ...
کد خبر: ۸۵۷۰۸۵۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷

خبرگزاری بسیج – سرویس سیاسی

دیدار مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری بسیج با حاج حسین شریعتمداری حاشیه های جالبی داشت که از چشم خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج دور نماند.

حاج حسین در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حضور گرم برادران و خواهران، اظهار داشت؛ البته کار ما دیگر از خواهر و برادر خواندن شما گذشته و بهتر است از این به بعد جوانان باطراوتی چون شما را فرزندان خود خطاب کنیم!

از نکات مهم این جلسه زمان برگزاری آن بود. این نشست صمیمانه دقیقا در زمانی برگزار شد که آقای شریعتمداری مشغول کنترل روزنامه بود و تازه از جلسه شورای تیتر بیرون آمده بود. اختصاص چنین زمانی به ملاقات با بسیجیان، برای کسانی بیشتر قابل درک است که با اهمیت چنین زمانی در موسسه کیهان و خصوصا برای مدیرمسئول آن - که خودش شخصا «واو به واو» روزنامه را چک می‌کند - آشنا هستند. در واقع کار حاج حسین یک استثناء ویژه بود که خبر از عنایت و لطف ایشان به خبرنگاران بسیجی می‌داد.

یکی از نکاتی که در بازدید از موسسه کیهان برای عکاس خبرگزاری بسیج بسیار جذاب به نظر رسید، حضور در چاپخانه تاریخی کیهان با قدمتی بیش از 70 سال و مشاهده دستگاه‌هایی بود که بیش از 60 سال است همچنان کار می‌کنند! در واقع تفکر پرهیز از اصراف و تبذیر و ریخت و پاش که از ارکان کار بسیجی است را می‌شود در قلب ماشینهای چاپ کیهان نیز دید. ماشینهایی که در عین پیری، به روزنامه‌های برّاق و خوش‌رنگ و لعاب این روزها لبخندی عاقلانه اندر سفیه می‌زنند!

حاج حسین در پایان مراسم عکسهای یادگاری‌ای هم با بچه‌ها گرفت که البته از همه جالبتر عکسهای «سِلفی» برخی برادران با حاجی بود که بعضا منتهی به شوخی‌های خوش‌مزه‌ی ایشان با رفقا هم می‌شد!

اما شاید از همه جالب‌تر اینکه بر روی یکی از دیوارهای چاپخانه کیهان نقشه‌ای از ایران آویخته شده بود که تاریخ آن به اوائل دهه‌ی 40 شمسی بازمی‌گشت. نقشه‌ای که هنوز کشور بحرین را به عنوان پاره‌ای از تن ایران؛ «استان بحرین» نشان می‌داد!

از جمله مواردی که مورد عنایت ویژه حاج حسین شریعتمداری در این دیدار دوستانه قرار گرفت، حجاب کامل خواهرانی بود که از خبرگزاری بسیج آمده بودند.

نکته جذاب دیگری که در حاشیه این دیدار به چشم می‌آمد؛ پذیرایی کیهان از جمع بسیجیان بود؛ یک استکان چای ایرانی و چند حبه قند! اما چه چای و چه قندی! حقیقتا چای کیهان، خوردن هم داشت! چایی که عطر سادگی یک مجموعه‌ی بسیجی را در نمازخانه کیهان (محل ملاقات با حاج حسین) پراکنده بود. چایی که با هزار زبان می‌گفت: اینجا از میهمان، مثل خانه‌های توده مردم ایران پذیرایی می‌شود، نه مثل کاخهای برخی مسئولین!

در پایان این مراسم به رسم یادبود، تابلویی از تمثال نورانی این مجاهد خستگی‌ناپذیر که در حاشیه‌ی آن با خطی خوش نوشته شده بود: «سردار قلم» به ایشان تقدیم شد. لقبی که این روزها مدیر مسئول حزب‌اللهی کیهان را بیشتر با آن می‌شناسند.

همچنین لوح تقدیری به ایشان تقدیم گشت که متن آن به قرار زیر بود:

برادر بزرگوار حاج حسین شریعتمداری دام عزّه

نماینده محترم ولی فقیه و مدیر مسئول بسیجی روزنامه کیهان

سلام علیکم وایدکم الله

با صلوات بر محمد و آل محمد واحترام؛ ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی جنابعالی و همکاران عزیز و متعهد آن رسانه وزین انقلابی، جای دارد به بهانه حضور سرپرستان دفاتر و خبرنگاران استانی خبرگزاری بسیج جهت دیدار با جنابعالی؛ از زحمات و مجاهدت های بی شائبه و عزم راسخ و ایستادگی پولادین تان در اشاعه فرهنگ مقاومت و تقویت روح جهاد و سلحشوری تقدیر و تشکر نموده و روشنگری های انقلابی و مواضع ارزنده جنابعالی را ارج نهیم.بی شک، امروز در پیچ تاریخی رویارویی حساس جبهه ی حق با نظام سلطه؛ نقش آفرینی رسانه‌های انقلاب اسلامی مهم تر از هر برهه می باشد که هم جامعه خودمان را در صراط المستقیم ولایت، استوار تر از قبل پاسداشته، و هم الگوی بی بدیل انقلاب حضرت روح الله )اعلی الله مقامه الشریف( را به سایر ملل منتقل نماید چرا که چشم همه مجاهدان مقاومت در سراسر گیتی به ام القرای جهان اسلام است لذا امید می رود که همواره شاهد نقش آفرینی های بی بدیل روزنامه ی ولایی کیهان بوده و سایر رسانه ها نیز این راه انقلابی ورسم الهی را از جنابعالی الگو بگیرند. پیروز و سربلند باشید.

برادر شما: اسماعیل احمدی

مشاور ریاست و معاون روابط عمومی بسیج

ارسال نظرات