به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع)
مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم با حضور امام جمعه و اقشار مختلف مردم ولائی وروحانیون بهاباد شب گذشته در مسجد امام حسن عسکری(ع) بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۲۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: در این مراسم حجت الاسلام پورموسوی کاشانی یکی از روحانیون اعزامی از قم در سخنانی ضمن تبریک میلاد با سعادت یازدهمین ستاره فروزان آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به بیان ویژگی ها و شخصیت زندگانی آن حضرت پرداخت و گفت: امام حسن عسکری علیه السلام ریشه در خاندان نبوت دارد؛ خاندانی که خداوند به وسیله آن ها انسان را بر دیگر مخلوقات هستی برتری بخشید و از حضیض ذلت به اوج عظمت رساند و به رهایی و کمال رهنمون شد. دودمان امام در فضیلت و بزرگی، برترین خاندان هاست، نسبی که تابش خورشید و فروغ سپیده آن را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه برترین جلوه های عبادت را در مناجاتهای امام حسن عسکری(ع) میتوان  به تصویر کشید گفت: باید سیره و سبک زندگی این امام همام را الگوی خود قرار دهیم تا بهره ای از معارف اهل بیت ببریم.

حجت الاسلام پور موسوی  افزود: داشتن تقوای الهی در گفتار و کردار و باورها به معنای واقعی کلمه و تقویت دینداری از توصیه های این امام همام به شیعیان است.

وی به بیان زندگانی حضرت امام حسن عسکری پرداخت و افزود: آن حضرت 23 ساله بود که پدرش امام هادی علیه السلام به شهادت رسید، مدت امامت آن حضرت 6 سال و در مدت کوتاه امامت خویش با سه نفر از خلفای عباسی: المعتزه بالله، المهتدی بالله، المعتمدبالله، معاصر بود که شدیداً از جانب این خلفا تحت فشار و محدودیت بود به طوریکه علاوه بر سکونت اجباری در محله نظامی حتی آن حضرت را در زندان نیز محبوس نمودند.

وی در عین حال از مبارزه با حکومت ستمگر و حفظ یاران و شیعیان خود و ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف ازطریق تعیین نمایندگان و ارسال پیام ها و پیک ها و فعالیت های سری سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت و توجیه سیاسی رجال و عناصر مهم شیعه در برابر مشکلات در آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خود امام دوازدهم دست برنداشت.

تولد امام حسن عسکری (ع) در مدینه منوّره، مقارن بود با خلافت «متوکل عباسی» (دهمین خلیفه عباسیان). متوکل، از خلفا و حاکمان ستمگر تاریخ و از دشمنان سرسخت خاندان پیامبر (ص) بود.

سرانجام، در سال 260 قمری، امام حسن عسکری (ع) از سوی «معتمد عباسی» (پانزدهمین خلیفه عباسیان)، مسموم و پس از چند روز بیماری، در هشتم ربیع الاوّل به شهادت رسید.

حجت الاسلام پور موسوی نخستین سالگرد شهادت سردار شهید و مدافع حرم  شهید محمد علی الله دادی راگرامی داشت و افزود : سردار الله‌دادی با نائل شدن به مقام رفیع شهادت اجر مجاهدتش را در مرزهای اشغالی گرفت.

وی حرکت رزمندگان اسلام در لبنان و مرز رژیم صهیونیستی و سوریه را پشتوانه‌ای برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و افزود: با اینگونه اقدامات کوچکترین خدشه‌ای به مسیر مجاهدت شهدا و رزمندگان اسلام وارد نمی‌گردد.

حجت الاسلام پور موسوی با اشاره به اینکه پل شهادت اصلی ترین وسیله برای رسیدن به معبود است گفت : که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین(ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

وی در خصوص مجاهدت های این شهید گفت : شهید سرتیپ پاسد ار محمد علی اللّه دادی که توفیق شهادت را در سایه سالها مجاهدت خالصانه و نقش آفرینی مؤثر در عرصه های مختلف دفاع مقدس و صیانت از انقلاب اسلامی در یگانهای رزمی نیروی زمینی سپاه کسب کرده بود، با اقدام جنایتکارانه رژیم کودک کش صهیونیست در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)  و ملت مظلوم سوریه به شهادت رسید.

 

ارسال نظرات