خبرهای داغ:
در نشست خبری ستاد هفته جهانی عفاف و حجاب برنامه‌های این هفته توسط دبیر ستاد، تشریح شد که در آن از برگزاری بیش از 30 برنامه متنوع در سطح عمومی و 5 نشست تخصصی و میزگرد در خصوص عفاف و حجاب با حضور کارشناسان و متولیان این موضوع در مراکز مختلف فرهنگی وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۳۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،نشست خبری ستاد عفاف و حجاب با حضور مینو اصلانی، مسوول بسیج جامعه زنان کشور به عنوان دبیر این ستاد، محمد عاطفی رئیس بسیج صدا و سیما،  علیزاده مسئول خواهران بسیج صدا و سیما و اصحاب رسانه، در ساختمان اصحاب الحسین(ع) بسیج صدا و سیما برگزار شد.

این ستاد از ابتدای سال 1395 طی جلساتی با حضور نمایندگانی از وزارت کشور جبهه مردمی عفاف و حجاب، شهرداری تهران، ناجا، ستاد اقامه نماز جمعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سازمان تبلیغات اسلامی، اقشار و معاونت‌های بسیج تشکیل شد و در طی آن برنامه‌های هر یک از این مراکز اعلام و در خصوص نحوه برگزاری آن صحبت شد.

در این نشست خبری عناوین روزها و برنامه­های هفته جهانی عفاف و حجاب تشریح شد که شرح برنامه‌های این هفته به تفکیک مخاطبان آن به شرح زیر اعلام شد:

در این نشست خبری عناوین روزها و برنامه ­های هفته جهانی عفاف و حجاب تشریح شد که شرح برنامه ‌های این هفته به تفکیک مخاطبان آن به شرح زیر اعلام شد:

شنبه، 19 تیرماه روز عفاف و حجاب، میراث انبیای الهی و ملل: اهداء صدها هزار شاخه گل همراه با پیام به آحاد مردم،  نشست ادیان رسمی کشور با موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آموزه های دینی ادیان، گرامی داشت آغاز هفته در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی در بین کارگران، آغاز عضویت در پویش مردمی" حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما" در فضای مجازی، تهیه تابلو برای کسبه با عنوان عفاف و حجاب و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و معرفی تولیدات نمانام.

یکشنبه 20 تیرماه، روز عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، پخش برنامه عصر شعر و مشاعره با عنوان "نجابت" از شبکه های سیما، آحاد مردم و رونمایی از کتاب حریم آسمانی با موضوع عفاف و حجاب در 4000 اداره سراسر کشور.

دوشنبه 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب هویت اسلامی خودباوری ملی، برگزاری اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده در 400 منطقه کشور در سطح ملی، انتشار ویژه هفته عفاف و حجاب با نام حیا، عفت، غیرت حافظ حریم خانواده و تشکیل اتحادیه اجرایی از موسسات فعال و غیر دولتی در سطح 70 کشور جهان در این روز  برگزار خواهد شد.

سه شنبه، 22 تیرماه روز عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادی و نشاط اجتماعی، نشست نخبگان داخلی و خارجی با موضوع "آسیب شناسی دوری از عفاف و حجاب در عصر حاضر در دنیای امروز"، برگزاری کارگاه" عفاف و حجاب از دیدگاه نوربیولوژی با حضور برنامه سازان و تهیه کنندگان، توزیع و بروشور در رابطه با " مضرات لباس های تنگ بر سلامت جسم و روان در مطب های پزشکان در سراسر کشور و مشاوره دینی همراه با اهداء شاخه گل در 5 ایستگاه اصلی مترو تجریش، حقانی، امام خمینی(ره)، صادقیه و انقلاب) برای آحاد مردم انجام خواهد شد.

چهارشنبه، 23 تیرماه روز عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی، احترام به قانون و حقوق شهروندی، برگزاری میزگرد رسانه ای با موضوع"آسیب های بدحجابی، تقصیرها و  مقصرها" با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه، معرفی و تجلیل از کارمندان زن در ادارات سراسر کشور، معرفی و تجلیل از کارمندان زن در ادارات سراسر کشور، تقدیر از بانوان خبرنگار با حجاب برتر انجام خواهد شد.

همچنین برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع تاثیر عفاف و حجاب در پیشرفت تحصیلی ویژه دانش آموزان و تکریم خانم های ارباب رجوعی که حدود الهی را حفظ می کنند نیز انجام خواهد گرفت.

پنج شنبه، 24 تیرماه روز عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی تولید داخلی، همایش مروارید و صدف در پارک لاله ساعت18:30و برگزاری نشست های ویژه با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان بازارهای مراکز استان در صنوف برگزار می‌شود.

همچنین دیدار بانوان مهندس صنعت با ائمه جمعه و معرفی زنان محجبه عرصه اقتصاد مقاومتی و تهیه و توزیع پاکت های خرید با آرم و شعار ویژه عفاف و حجاب بین کسبه بازار صورت خواهد گرفت.

روز جمعه 25 تیرماه روز حیا، عفت و غیرت: حافظ حریم خانواده، صدور و قرائت بیانییه هفته جهانی عفاف و حجاب از تریبون نماز جمعه، توزیع بروشور و برپایی نمایشگاه هم زمان با نماز جمعه سراسر کشور، توزیع بروشور با عنوان تاثیرحجاب در  امنیت روانی جامعه در آحاد مردم صورت خواهد گرفت.

همچنین بیانیه‌ای توسط نخبگان حوزوی در خصوص عفاف و حجاب منتشر می‌شود.


ارسال نظرات