خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی و شالوده دین و شریعت است.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۰۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

حجت‌الاسلام بهبودی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و میزان توجه به این فریضه الهی در جامعه اظهار کرد: توجه مردم و مسئولین به امر به معروف و نهی از منکر در مقایسه با عظمت و جایگاه این فریضه در قرآن، سنت و سیره معصومین رضایت‌بخش نمی‌باشد.

وی در ادامه به بیان حدیثی از امام رضا(ع) در رابطه با فضیلت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان شالوده‌ای برای دین و شریعت می‌باشد و تمامی واجبات و احکام الهی حتی جهاد در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند ظرف آبی در برابر دریای بی‌کران است.

بهبودی در ادامه با اشاره به روایاتی در رابطه با آثار سوء ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشریح کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث عدم استجابت دعاها و مسلط شدن بدان بر جامعه می‌شود.

وی همچنین افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، افراد جامعه بی‌مسئولیت شده و جامعه به لبه پرتگاه کشیده خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی در خاتمه با بزرگداشت نام و یاد شهیدان امر به معروف و نهی از منکر، به ارائه راه‌های ترویج امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تبیین کرد: علت اصلی کم‌کاری‌های مردم در به‌جاآوردن این فریضه ناآگاهی و کمبود اطلاعات در خصوص این موضوع است که می‌توان با بیان آثار پسندیده انجام آن و همچنین آثار سوء ترک امر به معروف و نهی از منکر لزوم برپاداشتن این واجب الهی را برای مردم روشن کرد.

1101/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها