خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان:

تهاجم فرهنگی و کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر رابطه مستقیم دارد

معاون هماهنگ‌کننده تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به رابطه مستقیم تهاجم فرهنگی و کم‌رنگ شدن این فریضه الهی در جامعه گفت: هر میزان که به این فریضه کمتر توجه شود تهاجم فرهنگی اثر گذاری بیشتری در جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۰۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

سیدمحمد جنتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت لسانی و با خوش‌رویی انجام گیرد و در مراحل بعدی از طریق حکومت افرادی برای این منظور پیش‌بینی شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه از هنجارهای اخلاقی و رفتاری و سایر عرصه‌های زندگی امری ضروری است.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر این فریضه الهی در جایگاه شایسته خود قرار ندارد، گفت: اخلاق در عمل، خوش رفتاری، رعایت صدق مردم، ولایت‌مداری، استکبارستیزی و... از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: عدم توجه کافی مسئولین به موضوع علی رغم تهیه و ابلاغ قانون، تهاجم گسترده فرهنگی توسط بیگانگان از جمله عوامل فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی است.

جنتی با تأکید بر توجه جدی به اجرای فریضتین در جامعه بیان داشت: توجه به آموزش از سنین پایین، اصلاح مقررات متناقض، تشویق آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند در فرهنگسازی این مهم در جامعه مؤثر باشد.

وی با اشاره به رابطه مستقیم تهاجم فرهنگی و کم‌رنگ شدن این فریضه الهی در جامعه عنوان کرد: هر میزان که به این فریضه کمتر توجه شود تهاجم فرهنگی اثر گذاری بیشتری در جامعه خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: توجه ویژه دولت به موضوع، اصلاح سبک زندگی اشرافی‌گری، مقابله جدی با فساد اداری، رانت، بهره‌مندی از دولت الکترونیک ،آموزش وآگاه‌سازی از سنین پایین برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر لازم است.

وی با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده و برنامه‌هایی نیز برای احیای امربه معروف و نهی از منکر پیش‌بینی شده است، گفت: امر به رعایت دقیق بیت المال و برخورد محبت آمیز با زیردستان، مقابله با فساد اداری واخلاقی از جمله مواردی است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار