رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این که بخواهیم جوانان ما اسلحه‌هایشان را زمین بگذارند و بروند خانه‌هایشان بنشینند، این‌یک عقب‌گرد است و بسیجیان ما هیچ‌گاه عقب‌گرد نمی‌کنند این امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۸۷۵۲۰۶۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال مبنی بر پیوستن ایران به کنوانسیون کودک که باعث حذف بسیج دانش‌آموزی کشور می شود، گفت: این خلاف شرع است و در احکام اسلامی فرد وقتی به بلوغ می‌رسد وظیفه دفاع دارد و عضویت در این کنوانسیون ممنوع کردن یک فرد مسلمان از انجام به تکلیف و وظیفه خویش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه این عضویت هم خلاف شرع است هم خلاف عقل گفت: هیچ اجباری در پذیرفتن این کنوانسیون از طرف ما نیست و این کاملاً غیرعقلانی است و دلیلی ندارد که خودمان با دست خود چیزی که در آن اجباری نیست داوطلبانه اجرا کنیم.

سردار محمدرضا نقدی با اشاره به اینکه این کار علاوه بر اینکه عقلانی نیست به مصلحت هم نیست، گفت: این کار اصلاً امکان‌پذیر نیست که ما میلیون‌ها جوان را که آماده هستند و برای دفاع از کشورشان سازمان‌دهی شده‌اند، بخواهیم اسلحه‌هایشان را زمین بگذارند و آموزش‌ها را کنار بگذارند و بروند خانه‌هایشان بنشینند، این‌یک عقب‌گرد است و بسیجیان ما هیچ‌گاه عقب‌گرد نمی‌کنند این امکان‌پذیر نیست و چنین چیزی محقق نخواهد شد.

ارسال نظرات