مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: در شهریور ماه امسال، سه هزار نفر از استان خراسان رضوی از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۰۵۵۵۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار "سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان ایلام، اظهار کرد: طرح جامع یادمان‌های دفاع مقدس استان تهیه و تدوین‌شده است و لازم است که اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص یابد.

وی، با اشاره به‌ضرورت احداث باغ‌موزه دفاع مقدس استان، یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه، مشخص شدن مکان باغ‌موزه است که مکان آن در پارک تفریحی چغاسبز تعیین گردیده است و تأکید بر این است باغ‌موزه دفاع مقدس در مرکز استان احداث شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، بابیان اینکه باغ‌موزه دفاع مقدس فرصت مناسبی در راستای معرفی نقش استان در دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از عملیات و دلاوری‌های رزمندگان اسلام و مردم استان و صحنه‌های مختلف دفاع مقدس را در این باغ‌موزه می‌توان به بهترین نحو ممکن به تصویر کشد.

سردار سید صادق حسینی، ابراز کرد: در خصوص بیمارستان صحرایی شهید سلیمی که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در راستای مداوای رزمندگان داشته است، این آمادگی وجود دارد که این مکان بازگشایی گردد و در قالب طرح‌های پدافند غیرعامل و یا سازه زمان جنگ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی، بابیان اینکه استان ایلام در طول سال پذیرای کاروان‌های راهیان نور است، گفت: در شهریورماه سال جاری با هماهنگی‌های انجام‌شده 3 هزار نفر از استان خراسان رضوی در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس استان ایلام بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، افزود: هم‌زمان با دهه محرم و هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را خواهیم داشت که باید در این هفته از ظرفیت ادارات و نهادهای مختلف استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و دفاع مقدس استفاده شود.

سردار حسینی، در ادامه با اشاره به اجرای 450 برنامه در هفته دفاع مقدس، یادآور شد: رژه نیروهای مسلح استان در سال جاری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و حضور پیشکسوتان در همایش بزرگ ازجمله برنامه‌های برجسته این هفته خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس نیز تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در مرکز استان و سه‌نقطه دیگر باشکوه خاصی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات