خبرهای داغ:
یک مسئول از تفحص و شناسایی پیکر مطهر شهدای مفقودالاثر «ولی‌الله خمسه‌ای»، «جمشید آقاجانی» و «محمد ذوالفقاری» خبر داد و گفت: با شناسایی هویت این شهدا انتظار 30 ساله سه خانواده شهید قزوین پایان یافت.
کد خبر: ۸۹۰۵۸۱۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمدابراهیم درودگران معاون نیروی انسانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اعلام اینکه پیکرهای سه شهید مفقودالأثر دوران دفاع مقدس استان قزوین شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: پیکرهای مطهر این سه شهید سرافراز پس از گذشت بیش از 30 سال شناسایی و شب گذشته با حضور مسئولان استانی در منزل آن‌ها خبر بازگشت و شناسایی هویت شهدا به خانواده‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی شد.

هویت خیبرشکن قزوینی شهید روحانی «جمشید آقاجانی» شناسایی شد

وی با اشاره به هویت شهید روحانی «جمشید آقاجانی» ملقب به «احمد انصاری» گفت: این شهید روحانی متولد پنجم اردیبهشت 1338 در روستای نرجه از توابع شهر تاکستان است که در زمره انقلابیون به نام استان به شمار می‌رود و در کارنامه فعالیت‌های او چندین مرتبه دستگیری و شکنجه توسط عوامل سفاک ساواک دیده می‌شود.

درودگران افزود: این شهید جزو اولین نفراتی بود که با راه‌اندازی راه‌پیمایی و حرکات انقلابی در شهر نرجه مردم را نسبت به انقلاب اسلامی آشنا نمود و بعد از انقلاب نیز با لباس روحانیت نیز با دارا بودن یک فرزند دختر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد.

وی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام «جمشید آقاجانی» با عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در نهایت شانزدهم اسفند 1362، در عملیات خیبر جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و هویت وی در یازدهم شهریورماه سال 93 تفحص و طی آزمایش‌های DNA شناسایی شد.

معاون نیروی انسانی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین با بیان اینکه پدر شهید آقاجانی فوت‌شده تصریح کرد: در حال حاضر مادر و خانواده این شهید در انتظار فرزند شهید 24 ساله خود است تا بعد گذشت بیش از 33 سال چشم‌انتظاری آرامش یابد.

وی درباره شهید «ولی‌الله خمسه‌ای» خاطرنشان کرد: ایشان از اهالی روستای بهشتیان بخش آبگرم از توابع شهر بوئین‌زهرا است که در آذر 1344 به دنیا آمد و در حال حاضر پدر وی فوت و مادرش در قید حیات است.

درودگران ادامه داد: این شهید در کسوت سربازی تیپ 28 کردستان در جبهه حاضر و در اولین روز سال 1365 در مریوان توسط نیروهای عراقی شربت شیرین شهادت را می‌نوشد و بعد از 28 سال در چهارم مهرماه سال 93، تفحص و پس از آزمایش‌های DNA و پزشکی هویتشان شناسایی شد. پیکر شهید بعد از بیش 31 سال شناسایی شده و خبر آن به خانواده این شهید اعلام شد.

شهید «محمد ذوالفقاری» مدافع فعال قشر کارگری بود

وی با اشاره به شناسایی پیکر شهید «محمد ذوالفقاری» گفت: این شهید بزرگوار در اول خرداد 1339، در روستای جلال‌آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد و با عنوان پاسدار تیپ 21 امام رضا(ع) در جبهه حاضر شد.

معاون نیروی انسانی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین افزود: پدر این شهید سرافراز فوت‌شده و اعضای این خانواده با روحیه بالای انقلابی و تدین خود الگویی بزرگ برای همه محسوب می‌شوند. شهید ذوالفقاری در سن 26 سالگی در چهارم دی 1365، در ام‌الرصاص عراق در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید بزرگوار طی آزمایش‌های DNA شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شهید ذوالفقاری در انجمن کار فعال بود و بارها احکامی را از سوی وزیر وقت و شورای عالی کار دریافت کرد، خاطرنشان کرد: این شهید مدافع قشر کارگر بود که تأثیر و پیگیری این شهید در ورود روحانیان برای برپایی نماز جماعت در شرکت‌های کارگری بسیار حایز اهمیت است.

دردودگران در پایان اعلام کرد: به زودی اطلاعات لازم درباره نحوه استقبال و تشییع پیکر این سه شهید والامقام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها