به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه صورت گرفت؛
ورود کاروان اسرای کربلا به شام در شهرستان زاوه به صورت نمادین بازسازی شد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
هاشم نیک نهاد، مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، حرکت نمادین اسرای کربلا و ورود خاندان اهل بیت (ع) به سرزمین شام و کاخ یزید لعنت الله علیه بازسازی گردید.

وی تصریح کرد: این مراسم در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین احیای فرهنگ نهضت غنی عاشورا در بین مردم و بسیجیان برگزار گردید که انشاءالله مقبول درگاه خداوند و شادی قلب ائمه اطهار (ع) واقع شود.

نیک نهاد در ادامه با بیان اینکه در این برنامه نمادین رفتار ظالمانه لشکر یزد به تصویر کشیده شد، افزود: در این حرکت علاوه بر خطبه خوانی نمادین حضرت زینب (س) در کاخ یزید و موضوع شهادت حضرت رقیه (س)، حرکت‌های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه به شام اجرا شد.

مسئول معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه زاوه گفت: حرکت نمادین اسرای کربلا به سرزمین شام که با نقش آفرینی تعداد ۲۰ نفر از هنرمندان روستای زاوه و شهر دولت آباد با همکاری کانون مداحان و اداره آموزش و پرورش شهرستان زاوه از ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه سوم آبانماه از محل پارک معلم مقابل شهرداری دولت آباد به سمت چهارراه مرکزی آغاز و در ادامه برنامه نیز این مراسم در میدان نجفیه خاتمه پیدا نمود.
ارسال نظرات