خبرهای داغ:
رئیس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: حوزه و روحانیت نباید توجیه گر اشتباهات ، کاستی ها و ضعف مدیریت ها باشد.
کد خبر: ۹۰۹۷۲۴۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین رفعتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با تاکید بر این که حوزویان باید به صورت مستمر نسبت به کاستی ها و ضعف های موجود در کشور به مسئولان تذکر داده و در این باره دست به مطالبه گری بزنند، اظهار داشت: مردم از حوزه و حوزویان توقع دارند که خواسته های به حق آنان را به گوش مسئولان و دولتمردان برسانند چرا که اگر حوزویان زبان گویای خواسته های به حق جامعه نباشند، مردم اعتمادشان را نسبت به روحانیت به تدریج از دست می دهند.

وی افزود: از این رو بنده معتقدم که روحانیت نباید توجیه گر اشتباهات و کاستی ها و ضعف مدیریت ها باشد، ضمن آن که از آن سو ما نباید در تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال کوتاهی و غفلت داشته باشیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه همچنین گفت: به هر حال ما حوزویان مسئولیت داریم که آحاد جامعه به خصوص نسل جدید را نسبت به برکات و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی آگاه و روشن کرده و قبل از آن این مهم را در بین بدنه حوزه به خوبی جا بیندازیم، چرا که بدون این کار، انقلاب صیانت پیدا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید بصیرت افزایی کنیم که اگر این انقلاب و نظام دچار آسیب بشود، چه پیامدهای منفی برای جهان اسلام و مکتب ما و برای حوزه و روحانیت و جامعه حاصل می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی ادامه داد: تصور نکنیم که اگر این نظام تضعیف شد، ما می توانیم در جهان اسلام سر، بلند کنیم و جایگاه مناسب خود را داشته باشیم.

وی در خاتمه ابراز داشت: به لطف الهی هوشیاری حوزه و روحانیت در این چهل ساله خوب بوده و باید این را تقویت و تداوم بخشید اما نباید از یاد بُرد که دشمنان اسلام به دنبال تضعیف نظام و انقلاب هستند و در واقع تضعیف نظام را به خاطر تضعیف اسلام عزیز دنبال می کنند.

 

ارسال نظرات