خبرهای داغ:
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: هفته عفاف و حجاب امسال با شعار«میراث ایرانی، گرایش جهانی» برگزار می‌شود، 20 تیر جشن بزرگ دختران انقلاب ساعت 17 در ورزشگاه شهید شیرودی تهران از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است
کد خبر: ۹۱۵۲۳۴۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

 

به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته حجاب و عفاف طی نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری بسیج برگزار شد، گفت: هفته عفاف و حجاب امسال با شعار «میراث ایرانی، گرایش جهانی» برگزار می شود.

وی افزود: روز 21 تیر 1314 مردم در مخالفت بر قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت سفاک پهلوی بر کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اعتراض پرداختند که تجمع آنان توسط حکومت به خاک و خون کشیده شد،‌ پس از آن به مردم حتی اجازه تشیع جنازه شهدا داده نشد و آنها را در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپردند.

اصلانی بیان کرد:‌ به پاس این حرکت بزرگ روز ملی عفاف و حجاب سالها است که در کشور به تصویب رسیده و در سال 98  از شنبه 15 تیر تا جمعه ۲۱ تیر هفته حجاب و عفاف با برنامه گسترده و متنوع برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم کشورمان به موضوع حجاب و عفاف نگاه اعتقادی دارند، عنوان کرد: حجاب میراث کهن و ملی ایران است در واقع طی چند هزار ساله سابقه تاریخی ملت ایران حجاب و عفاف مد نظر اقوام مختلف ایرانی بوده و نوشته‌ها و آثار تاریخی باقی مانده دوره‌های مختلف کشورمان موید رعایت حجاب و عفاف در کشورمان بوده است. اسلام عزیز هم موید آن بوده و حجاب را رسمیت شناخته است.

اصلانی درباره آثار و پیامدهای حجاب و عفاف، اظهار کرد: در ابتدا سبب امنیت و آرامش خود خانم‌ها، سپس استحکام و تقویت بنیان خانواده و آرامش و پویایی جامعه می‌شود، امروز عریانی و‌نیمه عریانی در فرهنگ غرب سبب افزایش خشونت در کشورهای غربی شده بنیان‌های خانواده از دست رفته و آرامش آنان را سلب کرده است.

وی افزود: امروز با تاسی از پیام انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای غربی جنبش‌های عفیفانه شکل می‌گیرد و آنها خسته از همه عریانی‌ها به سمت عفت و پوشش تمایل پیدا کردند زیرا به این رسیدند که با با بی‌عفتی وبی‌حجابی عزت و‌کرامتشان از دست رفته است. در بین آنان جنبش‌هایی درباره حجاب و عفاف راه افتاده که قابل توجه است.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه حجاب و ‌پوشش از مترقی‌ترین قوانین انقلاب اسلامی و فطرت انسانی است، اظهار کرد:‌ بر همین اساس در هفته حجاب و عفاف ما سعی می‌کنیم الگوی مترقی از حضور اجتماعی زن را به دنیا معرفی کنیم.

وی درباره برنامه‌های روزشمار هفته عفاف و حجاب در سراسر کشور عنوان کرد:‌ روز شنبه ۱۵ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، فریضه الهی، سیره فاطمی(س) نامگذاری شده است که در همین راستا 20 هزار پایگاه مقاومت برنامه‌های خود را از روز شنبه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) با جشن‌های میلاد آغاز خواهند کرد.

اصلانی درباره روز دوم هفته حجاب وعفاف،‌ اظهار کرد:‌ روزیکشنبه ۱۶ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، تجلی فطرت، تاج بندگی نامگذاری شده است که در این روز نشست‌های تخصصی و تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق را پیش بینی‌شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه روز دوشنبه ۱۷ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، حقوق شهروندی، احترام به قانون نامگذاری شده است، ابراز کرد: حجاب در کشور ما یک قانون است، در این روز حقوق شهروندی و پیامدهای احترام به قانون حجاب تبین خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، تکریم خویشتن، احترام به آزادی، نامگذاری شده است، اظهار کرد:‌ حجاب کرامت الهی است که انسان هویت خود را محترم بشمارد و زن صرفا یک کالا در جامعه محسوب نشود بر همین اساس مراسم و نشست‌های مردمی در فرهنگ سراها، اماکن عمومی و بوستان‌ها بر مبنای عنوان روز برگزار می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، اخلاق مداری، خانواده سالم نامگذاری شده است، عنوان کرد:‌ از پیامدهای مهم حجاب و عفاف تحکیم بنیان خانواده است در این زمینه نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه روز پنج‌شنبه ۲۰ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، میراث ایرانی، گرایش جهانی، نامگذاری شده است،‌ گفت:‌ اجتماع بزرگ مردمی تحت عنوان حجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی در جهت تحکیم بنیان خانواده،‌ حضور پرشور خانواده‌ها ( پدر، مادر و فرزندان) مطالبه از مسئولان جهت نظارت بر اجرای قوانین عفاف و حجاب و مطالبه رفتار و پوشش از مردان و زنان جامعه در این روز برگزار می‌شود. در این روز جشن بزرگ دختران انقلاب ساعت 17 در ورزشگاه شهید شیرودی تهران از دیگر برنامه‌ها در هفته حجاب و عفاف است.

 

وی با بیان اینکه روز جمعه ۲۱ تیرماه تحت عنوان عفاف و حجاب‌، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان نامیده شده است،‌ اظهار کرد:‌ بازخوانی وصیت‌نامه شهیدان درباره حجاب و عفاف، تجلیل از 2000 شهید گوهرشاد به ویژه «محترم بانو» و سایر شهدای امر به معروف با محوریت نماز جمعه در این روز انجام می‌شود. همچنین در این روز حرم حضرت معصومه (س) گلباران می‌شود.

وی افزود: در کنار دریاچه شهدای خلیج‌فارس همایش بزرگ مردمی ترتیب داده شده که از 5 نقطه تهران به سمت امامزاده صالح راهپیمایی برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری این تجمعات در تهران در 500 شهر دیگر هم تجمع و راهپیمایی در حمایت از حجاب به یاد شهدای مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

اصلانی درباره محتواهای تولیدی با موضوع عفاف و حجاب، عنوان کرد:‌ 1500 برنامه در سطح شهرهای مختلف با موضوع عفاف و حجاب تهیه شده است، همچنین  در شهرهای مختلف ویژه برنامه‌های حجاب و عفاف برای نونهالان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه مردم کشور ما مطالبه گر اجرای قوانین حجاب و عفاف در جامعه هستند،‌ گفت: 26 دستگاه مسوول پیاده سازی قوانین حجاب و عفاف در جامعه هستند که متاسفانه آن را به خوبی پیاده سازی نکردند،.

وی افزود:‌ طبق آخرین نظرسنجی مردمی توسط نیروی ا نتظامی نزدیک به 80 درصد مردم ما خواهان رعایت حجاب و عفاف در سطح جامعه هستند که اگر صنعت عفاف و حجاب به درستی ساماندهی شود اکثر مشکلات کشور ما در این زمینه حل می‌شود.

اصلانی درباره فعالیت دشمنان بر علیه حجاب و عفاف کشورمان، گفت‌: امروز 270 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای و فضای مجازی بر علیه موضوع حجاب وعفاف در ایران کار می‌کنند،‌ متاسفانه در کشور ما برای مقابله با این تجاوز دشمن زمینه مقابله خوبی فراهم نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه نبود بستر اینترنت پاک و گسترش شبکه ملی اینترنت به نوعی تهدیدی بر علیه حجاب و عفاف در کشورمان است، گفت: امروز بسیاری از کشورها حتی کشوری نظیر انگلیس برای مقابله با حیازدایی در فضای اینترنت خواهان اینترنت پاک هستند در حالی که در کشور ما برای چنین مساله‌ای هیچ اقدامی انجام نشده است.

گفتنی است که در پایان نشست از 3 اثر مستند در زمینه عفاف و حجاب با حضور خانواده شهید محمد اکرم ابراهیمی مشهور به شهید رئوف رونمایی به عمل آمد که «دم خروس» با موضوع نقشه‌های شوم و نفوذ دشمن درباره حجاب و عفاف،‌ نماهنگ «حجاب میراث کهن» با موضوع سیر تاریخی حجاب و  «حجاب باعث آرامش»‌ با شعار «تجربه آرامش» را شامل می‌شد.

 

 

ارسال نظرات