فرمانده سپاه شازند با حضور در جمع دانش آموزان زرندیه ای در اردوگاه فرهنگی-تربیتی امیرکبیر شازند بیان داشت: از بین بردن ارزشها و روحیه انقلابی مردم مسلمان ایران، از اهداف تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۰۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی شازند سرهنگ محمدمهجوری درجمع دانش آموزان بسیجی گفت:  با بیان اینكه دشمنان اسلام و انقلاب از تمامی توطئه های استكباری خویش نا امید شده اند بیان كرد: مستکبرین  تنها راه مقابله با این انقلاب شكوهمند اسلامی را مبارزه با فرهنگ و اعتقادات مردم تصور كرده و بیشترین توجه و حمله را به نسل جوان ، این آینده سازان جامعه اسلامی معطوف داشته اند. 

وی اضافه كرد: دشمنان با توسل به انواع ترفندها و توطئه های فرهنگی ، به زعم خود تلاش می كنند تا این طلایه داران عرصه های علم و فرهنگ را از انقلاب اسلامی كه خون بهای هزاران شهید به خون خفته است دور كنند. 
فرمانده سپاه شازند اوضاع كنونی جهان وعملكرد استكبار را بر مبنای دسیسه دانست و تصریح كرد: استكبار برای مبارزه ومقابله با اسلام هر روز ترفندی جدید به كار می برد. 

وی از مربیان و مدیران مدارس خواست همواره در خصوص تهاجم فرهنگی دشمن هشیار باشند. 

مهجوری  یاد آورشد: جوانان و نوجوانان دانش آموز بسیجی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیگر عرصه های انقلاب نقش ممتاز و موثری داشته اند كه هرگز از خاطره ها محو نخواهدشد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینكه دانش آموزان باید به صورت یكنواخت در دو زمینه علمی و فرهنگی رشد كنند افزود: نقش مدیران و معلمان آموزشگاه ها در شكوفایی استعداد نهفته دانش آموزان غیر قابل انكار است. 

ایشان ادامه داد: مسخ و از بین بردن ارزشها و روحیه انقلابی مردم مسلمان ایران، دگرگون سازی اندیشه و آرمانهای الهی و از بین بردن ایمان اسلامی، ریشه کن کردن فرهنگ ملی و فرو ریختن ارزشهای بومی،  ترویج دنیاگرایی، تقویت فرهنگ مصرف گرایی و وابستگی از طریق تبلیغ کالاهای خارجی و ورود فرهنگ غرب، ایجاد روحیه یاس و نا امیدی و بالاخره تضعیف و نابود کردن فرهنگ خود باوری و استقلال از اهداف تهاجم فرهنگی غرب می باشد

فرمانده سپاه شازند در خصوص راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بسیار زیاد ارتباطات و تاثیر و تاثر مقوله فرهنگ از مسائل سیاسی، اقتصادی تکنولوژیکی و علمی، ...و از طرف دیگر پیچیدگیهای خاص مسائل فرهنگی به نظر می رسد اولین و مهمترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، انجام مطالعات برای شناخت اجزاء فرهنگ خودی و فرهنگ بیگانه می باشد.

فرمانده سپاه شازند ادامه داد: انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت به نسل حاضر و آشنا نمودن جوانان با سیره و روش زندگی شهدا وظیفه خانواده‌های معظم شهدا و پاسداشت و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه همه دست‌اندرکاران و ارادتمندان به‌نظام و انقلاب است.

ارسال نظرات