با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران صورت گرفت؛
همزمان با راه اندازی کافه کتاب خبر در ساری، کتاب «راز پلاک سوخته» به قلم علی ابراهیمی گتابی معاون روابط عمومی سپاه کربلا، رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۴۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

رونمایی از کتاب «راز پلاک سوخته» در کافه کتاب خبر ساری

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، امروز همزمان با روز خبرنگار در مراسمی که ازسوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای افتتاح «کافه کتاب خبر» با حضور مسئولین و اصحاب رسانه و فرهنگ استان برگزار شد، از کتاب «راز پلاک سوخته» (روایت داستانی زندگی شهید مدافع حرم؛ مهدی طهماسبی) نوشته علی ابراهیمی گتابی، از فعالان با سابقه عرصه رسانه، سرپرست خبرگزاری بسیج در استان و معاون روابط عمومی سپاه کربلا، رونمایی شد؛ این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است.

ابراهیمی طی سخنانی در رابطه با این کتاب، بیان داشت: این کتاب براساس دستنوشته های شهید مهدی طهماسبی در قالب داستان و در ۱۲ فصل تدوین شده است؛ راوی داستان کتاب، خود شهید بوده و ماجرای سفری که شهید به سوریه داشت و تمام اتفاقات این سفر را که تا لحظه شهادت در دفترچه‌ای ثبت می‌کرد، روایت می کند.

وی افزود: قالب داستان براساس یک روایت که در تفسیر برخی بزرگان دین از قبیل مرحوم فلسفی آمده که لحظات آخر زندگی یک مؤمن، تمام زندگی او جلوی چشم مؤمن مثل یک فیلم رد می‌شود، چیده شده است؛ فصل نخست داستان همان ساعات آخر زندگی این شهید است که در ۱۱ فصل، شهید زندگی و حوادث سفر اول خود را به سوریه بازگو می‌کند و در فصل ۱۲( فصل آخر) برمی‌گردد به همان ساعات پایانی و لحظه شهادت.

ابراهیمی با بیان اینکه شهید طهماسبی، داور فوتبال و دارای مدرک درجه ۱ داوری از فدراسیون فوتبال کشور بوده و علاوه بر آن هم حافظ قرآن کریم، شاعر اهل‌بیت (ع) و هم مداح و ذاکر بود، گفت: بیشتر شعرهای حماسی که می‌سرود در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شد از سوی دانشجویان در مراسم رژه خوانده می‌شد.

نویسنده کتاب راز پلاک سوخته همچنین بیان داشت: شهید طهماسبی در رشته کارگردانی و بازیگری هم دارای مدرک عالی بود. استاد نمونه تخریب دانشگاه امام حسین (ع) و خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران، معروف به مربی ادب بود که همیشه به سه جمله طلایی که شاگردان و همکارانش از او به یادگار دارند، شناخته می‌شد: نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر و پهلوان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها