خبرهای داغ:
آیت الله لونی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی قم؛

هدایتگری وظیفه اصلی ائمه جماعات در روستا‌ها

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امام روستا با امام جماعت متفاوت است، گفت: امام روستا پیشتاز است و باید فکر سازی و جریان سازی کرده و مربی و هدایتگر باشد.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۹۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ولی الله لونی الیگودرزی امروز در نشست هفتگی ائمه جماعات روستا که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه مبنای تشکیل این قرارگاه دستور رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر آبادسازی یک هزار دهستان به‌عنوان الگو در سطح کشور است، اظهار کرد: این عبارت رهبری این نیست که فقط هزار دهستان را آباد کنیم و تمام، این کار نماد و الگو برای انگیزه یافتن برای حرکت در این مسیر است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند ۴۰ ساله انقلاب دیدیم اقتصادی که از بالا اداره شود به هر نحو سایه لیبرالیسمی بالا سرش است، گفت: با وضع موجود دکتری اقتصاد ما اگر بچه مذهبی هم باید تفکر لیبرالی دارد چراکه علمش از غرب گرفته‌شده و ریشه الهی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تجربه نشان داده همه مسائل را نمی‌توان از بالا به پایین حل کرد و باید از پایین شروع کنیم و این هزار دهستان یعنی تولید، درآمد، فرهنگ‌سازی و رشد و پیشرفت از پایین شکل بگیرد و به‌عنوان الگو به‌تدریج در کشور شبکه‌سازی شود و هر کس توان دارد وارد این ساختار شود.

لونی الیگودرزی با اشاره به اینکه این دستور رهبر انقلاب ایجاد یک نهضت اجتماعی است، گفت: امروز قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال جامه عمل پوشاندن به این مطالبه رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد از پایین ممکن است سود داشته باشد، ولی کم است، گفت: امروز کالایی که تولید می‌شود تا به مصرف‌کننده برسد هزینه‌های زیادی بر آن بار می‌شود که بسیاری از آن حاصل حرص ورزی افرادی است که در شبکه توزیع قرار دارند.

استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه اقتصادی خوب است که برای مردم آرامش و رفاه به همراه داشته باشد، گفت: بازار فعلی بازاری است که هیجان و رفاه را برای بخشی از جامعه که هوشمندتر هستند دربر دارد. در این بازار کسانی که دارا هستند به فکر افق‌های بالاتر هستند و کسانی که ندارند در حسرت آنچه سایرین دارند به سر می‌برند و می‌بینیم هیچ طبقه‌ای در جامعه امروز در آرامش نیست.

لونی گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امام روستا با امام جماعت متفاوت است، ابراز کرد: امام روستا پیشتاز است و باید فکر سازی، جریان سازی و مربی باشد.

وی گفت: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از پایین به بالا و قابل‌کنترل و مدیریت هستند، در این اقتصاد سرمایه زیاد نیست و تولید و شبکه‌سازی در بخش قانع و غیر حریص جامعه که لشکر گسترده‌ای هستند قابل اجرا است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه بنده به دنبال استقرار دریکی از این هزار روستایی که رهبری امر فرمودند: هستم تا بتوانم این موضوعات را شخصاً عملیاتی کنم، خاطرنشان کرد: سپاه فرزند حوزه است و ما باید بر روی طرح‌هایی که سپاه دارد کارکرده و نیرو‌های مخلص آن را یاری کنیم؛ بنده موفقیت را در جریان سپاه قطعی می‌بینیم و به آن اعتقاددارم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار