پیگیری روند ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی در بندرعباس، ایجاد طرح صنعتی پتروپالایش در شهرستان جاسک، رونق گردشگری در سواحل بندرعباس و ارائه سند اشتغال در روستا‌های استان از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هرمزگان بود.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۲۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

 

 

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان در این نشست گفت: ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی بخش خصوصی در بندرعباس شاخص‌های کمی و کیفی خدمات درمانی را در این شهر ارتقا می‌بخشد.
صالح دریانورد افزود: با هدف توسعه سواحل مکران ساخت پالایشگاه پتروپالایش در شهرستان جاسک آغاز شده است و قرار است تا دو سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان افزود: مطالعات طرح گردشگری نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید حقانی بندرعباس به اتمام رسیده است و تا دو سال آینده ساخته می‌شود.
صالح دریانورد با اشاره به اینکه سند اشتغال روستایی در هرمزگان در حال تهیه و تدوین است افزود: فرمانداران و بخشداران می‌توانند از اطلاعات این اسناد برای مناطق خود استفاده کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: پتروپالایش از طرح‌های بزرگ صنعتی در هرمزگان است که زمینه ساز تحول در سواحل مکران و شهرستان جاسک است.
ایرج حیدری افزود: فنی و حرفه‌ای استان نیروی کار لازم در زمان ساخت و بهره برداری این طرح بزرگ صنعتی را آموزش دهد و تربیت نماید.
وی گفت: ساخت بیمارستان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در غرب و شرق هرمزگان در دستور کار قرار گیرد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در هرمزگان هم در این نشست گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان که در سامانه نیپا ثبت شده است با بر اساس ویژگی‌های خاص هرمزگان مانند دریا و گردشگری اصلاح و بروز رسانی شوند.
مرتضی باقری افزود: با مشارکت دانشگاه‌های هرمزگان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان الویت بندی می‌شوند.
وی گفت: بخشی از نابسامانی محلات و بافت فرسوده بندرعباس ناشی از کم توجهی به مسئولیت اجتماعی و بارگذاری‌های اقتصادی بوده است که اکنون هزینه‌های زیادی را بری روی دست دولت گذاشته است.
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: دوهزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات نوسازی مسکن به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و با کارمزد ۹ درصد برای بندرعباس تخصیص داده شده و به مدیریت استان ابلاغ شده است.
مجید روستا افزود: ۴۰ طرح توسعه فضا‌های آموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی و اوقات فراغت در هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است و تعدادی نیز به بهره برداری رسیده اند.
ارسال نظرات