مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذرشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذرشهر با اشاره به چرایی عبادت و پرستش خداوند، گفت: فلسفه آفرینش انسان بندگی و عبادت است و در سوره ذاریات آیه 56 قرآن کریم خداوند به طور صریح می فرماید؛ «جن و انس را جز برای پرستش خود نیافریدم» و نباید فراموش کرد که خداوند نیازی به این عبادت و پرستش ما ندارد بلکه این عبادت ها مایه عزت و سعادت انسان خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۸۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام روح الله مهدی نیا در افتتاحییه دوره تربیت و تعالی کارکنان وظیفه سپاه آذرشهر، نماز را عبادتی بزرگ شمرد و افزود: شناخت معبود و آفریدگار، محبت او را در دل ایجاد و این محبت انسان را به پرستش و عبادت و اظهار تواضع و فروتنی در برابر عظمت خداوند وا می دارد.

وی اضافه کرد: انسان وقتی بندگی خود را نسبت به خداوند احساس می کند و می داند و باور دارد که در برابر او مطیع است حتما سر بر سجده گذاشته و او را عبادت خواهد کرد و با وی راز و نیاز خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی نیا با اشاره به چرایی عبادت و پرستش خداوند بیان کرد: فلسفه آفرینش انسان بندگی و عبادت است و در سوره ذاریات آیه 56 قرآن کریم خداوند به طور صریح می فرماید؛ «جن و انس را جز برای پرستش خود نیافریدم» و نباید فراموش کرد که خداوند نیازی به این عبادت و پرستش ما ندارد بلکه این عبادت ها مایه عزت و سعادت انسان خواهد شد.

وی در ادامه به ریشه های عبادت اشاره و تاکید کرد: عبادت و پرستش باید آگاهانه، عاشقانه، خالصانه باشد و در عبادت آفتی بزرگ تر از «ریا»، خودنمایی و مردم فریبی نیست و از طرف دیگر هیچ چیز چون خلوص نیت ارزش آفرین عبادت و نماز نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها