جلسه خاطره‌گویی و نقد و بررسی کتاب «سرو سپید» خاطرات تاریخ شفاهی «سید فتاح درستکار» در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۱۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

برگزاری جلسه خاطره‌گویی و نقد و بررسی کتاب «سرو سپید» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه خاطره گویی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری استان اردبیل در محل سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد و کتاب «سرو سپید» خاطرات تاریخ شفاهی «سید فتاح درستکار» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ادبی منتقدان «سید محمود مهدوی»، «پری آخته» و «محمدحسین حسین‌پور» ضمن پرداختن به نقات قوت و ضعف کتاب، این اثر را به عنوان اولین اثر تاریخ شفاهی استان اردبیل شایسته تقدیر دانستند.

«سید فتاح درستکار» نیز ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به نحوه شکل‌گیری کتاب با مصاحبه و تدوین‌گری «سید سعید اطهر نیاری» آن را اثری باقی و گویا از ایثار و جانبازی خود در کسوت پزشکیاری در لشگر 31 عاشورا در دفاع مقدس دانست.

در ادامه «احمد عقلمند» از رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم به بیان خاطراتی از جبهه مقاومت پرداخت.

در این جلسه سید سعید اطهر نیاری ضمن معرفی اجمالی کتاب گفت: سرو سپید اثری است در حوزه تاریخ شفاهی شامل خاطرات کودتی تا انقلاب، انقلاب تا آغاز جنگ و خاطرات هشت سال دفاع مقدس رزمنده جانباز سید فتاح درستکار در عملیات‌های مختلف با سمت‌های پزشک‌یار و مسئول بهداری در لشکر 31 عاشورا که در سال 93 به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل در 19 فصل و 280 صفحه به چاپ رسیده و در سال 96 با چاپ دوم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

از دیگر آثار «سیدسعید اطهر‌نیاری» در حوزه دفاع مقدس می‌توان به آثاری چون « دلاوران دیار مقدس»، «داوریم»، «دوست دارم تنها باشم»، «میعاد در مرصاد»، «دیدار در سوسنگرد» و «دو طبیب عاشق» اشاره کرد.

ارسال نظرات