یوسف ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در دیدار با فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری همایشی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت با عنوان نغمه سرایان اهل سنت در سنندج خبرداد.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۱۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج از کردستان،  یوسف ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور عصر امروز در دیدار با فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از برگزاری همایشی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت با عنوان نغمه سرایان اهل سنت در سنندج خبرداد.

سردار حسینی در این دیدار افزود: با توجه به اینکه کردستان پایتخت دف نوازی جهان می‌باشد باید این توانمندی را یک فرصت دانست و ظرفیت‌های این استان را در این حوزه معرفی کرد چرا که موضوع مداحی موضوعی نیست که امروز به آن رسیده باشیم این هنر و توانمندی از صده‌های قبل مورد توجه بوده و قطعا تاثیر گذاری خاصی بویژه در مراسمات مولودی و عزاداری‌ها داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج مداحان از اقشار مهم و تاثیر گذار در سطح جامعه می‌باشد و درواقع پل ارتباطی بین هنر و جامعه هدف می‌باشد عنوان کرد: بسیج مداحان استان بر حسب وظیفه باید این ماموریت را به درستی انجام دهد.

سردار حسینی با اینکه دشمن پیوسته در حال فعالیت و توطعه در حوزه فرهنگی علیه کشور است، افزود: یکی از اهداف تشکیل این نهاد، توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی و تقویت آمادگی برای دفاع همه جانبه از انقلاب و دستاورد‌های آن است که یقینا جامعه مداحان به عنوان قشری تاثیرگذار در جامعه می‌تواند نقش پررنگی در این زمینه ایفا کند.

در ادامه مسئول سازمان بسیج مداحان کشور ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت شاعران و گروه‌های همخوانی موجود در جامعه اهل تشیع و تسنن، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش نغمه سرایان، تقریب مذاهب و اتحاد و پیوستگی در پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب است.
 
 
ارسال نظرات