حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد:
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: جامعه برای آگاهی بخشی به دو نهاد علمی تاثیر گذار حوزه و دانشگاه انقلاب، چه برای تداوم انقلاب، چه برای تثبیت انقلاب و چه برای گام دوم انقلاب، نیازمند می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۹۹۵۷۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری کارشناس مذهبی و خطیب نام آشنا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: اگر ما اعتقادمان بر این است که انقلاب ما بر اساس آگاهی بخشی به مردم ، بصیرت افزایی و بیداری مردم انجام شده است، یعنی در واقع مردم نسبت به ظلم موجود آگاه و بیدار شدند و در نتیجه نسبت به وضعیت مطلوب تشنه و مشتاق شدند و فرایند انتقال از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب را برایشان بیان می‌کردیم. پس معتقدیم که پایه انقلاب ما، بصیرت افزایی بوده است بنابراین باید بدانیم که پایگاه بصیرت افزایی، حوزه و دانشگاه است.
وی در ادامه افزود:حوزویان در پایگاه‌های مسجد، حسینه و ... به مردم آگاهی‌های دینی و زندگی می‌دهند و تکالیفشان را مشخص می‌کنند. دانشگاهیان هم به مردم آگاهی‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌دهند. در حقیقت ما اعتقادمان بر این است که حوزه و دانشگاه به تعبیر زیبای امام راحل(ره) دو بال بودند،برای آگاهی بخشی چه برای شروع انقلاب، چه برای تداوم انقلاب، چه برای تثبیت انقلاب و چه برای گام دوم انقلاب هستند وخواهند بود .
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان سخنانش اظهار کرد: بنابراین حوزه و دانشگاه در راستای تمدن سازی، دولت سازی، جامعه سازی و حرکت به سمت جهانی سازی تمدن اسلامی می‌توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

 

 

ارسال نظرات