خبرهای داغ:
استاندار قزوین

قزوین آماده فعالیت با سرمایه گذاران ایتالیایی است

جمالی پور گفت: ما از همکاری اقتصادی ایتالیا استقبال کرده و در قزوین آمادگی داریم این فعالیت ها را با سرمایه گذاری های مشترک و اختصاصی که مورد علاقه ایتالیا می باشد ادامه دهیم.
کد خبر: ۹۱۹۹۶۳۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران، ضمن خوش آمدگویی بیان کرد: ایران و ایتالیا به لحاظ سوابق تاریخی و فرهنگی، ارتباط بسیار دوستانه، برادرانه و همکاری های نزدیک داشته اند.

وی گفت: این سابقه کمک می کند که این دوکشور در حوزه اقتصادی با هم تعاملات اقتصادی بیشتری انجام داده و از بازار cis که ایران می تواند محور باشد، استفاده بیشتری ببرند. ایران کشوری همیشه مهمان نواز بوده و سعی کرده با کشورهای دیگر بر اساس احترام متقابل همکاری داشته باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: سرمایه گذاران ایتالیایی می توانند شهادت دهند که ایرانی ها مهمان نواز بوده و می توانند فعالیت های مشترک اقتصادی را در بازار ایران با هم رقم بزند. ایران همیشه خود را به تمام موافقت نامه هایی که با کشورهای دیگر داشته متعهد کرده و امروز هم اصرار دارد سندی که مورد اعتماد و امضای همه کشورها بوده جاری شده و همه بر اساس سند برجام حرکت کنند.

جمالی پور عنوان کرد: ما از همکاری اقتصادی ایتالیا استقبال کرده و در قزوین آمادگی داریم این فعالیت ها را با سرمایه گذاری های مشترک و اختصاصی که مورد علاقه ایتالیا می باشد ادامه دهیم.

وی افزود: امیدوارم سفر شما منتج به همکاری محکم در حوزه فرهنگی و اقتصادی شده و فرصت های جدید برای این امر بین دو کشور ایتالیا و ایران ایجاد شود. ما در گذشته هم با شهر پوجا ایتالیا تفاهم نامه خواهرخواندگی داشتیم و می توان با این موضوع فعالیت های اقتصادی را گسترش داد. در حوزه علمی و دانشگاهی نیز آماده تعاملات علمی بین قزوین و ایتالیا هستیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: انتظار داریم ایتالیا همچون گذشته موضع خود را در حمایت از منافع جمهوری اسلامی ادامه داده و فرصت های مناسبی را بین دوکشور رقم بزند. شما به عنوان نماینده و سفیر ایتالیا می توانید آرامش و نوعدوستی ایران را گسترش داده و تبلیغات منفی در خصوص ایران را رد کرده و از سرمایه گذاران ایتالیا برای حضور در ایران دعوت نمایید.

جمالی پور اضافه کرد: کشور ایتالیا سعی کرده مستقل بوده و در مناسبات سیاسی منافع خود را در نظر می گیرد و انتظام ما این است ایتالیا در کنار ایران از منافع مشترک این دوکشور دفاع کرده و مناسبات اقتصادی خوبی بین دو کشور ایجاد شود. ایران به عنوان یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه می تواند نقش آفرین بوده و به ثبات امنیتی و اقتصادی با اتحادیه اروپا کمک کند.

وی ادامه داد: ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده بلکه کشوری صلح دوست و حاففظ امنیت مردم بوده است. ایران همیشه مدافع صلح بوده و هرگز اجازه مداخله در امورکشور به هیچ بیگانه ای را نداده است.

مدیر ارشد اجرایی استان بیان کرد: از همه ملت ایتالیا به ویژه از کسانی که به تاریخ علاقه دارند از آثار تاریخی و فرهنگ ایران و استان قزوین دیدن کنند که مطمئنا خاطرات خوشی برای آنها رقم خواهد خورد و شما می توانید پیام آور صلح و پیام آور امور اقتصادی مشترک بین دوکشور ایتالیا و ایران بوده و در مسیر صلح منطقه ای نقش مهمی داشته باشید.

جمالی پور گفت: صلح موجب تقویت دوستی ها، مودت شده و ما براساس مشی فرهنگی و دینی به دنبال صلح پایدار با کشورهای دیگر و کشور دوست و برادر ایتالیا هستیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها