خبرهای داغ:
یادداشتی از فعال بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی؛
امروز را که می‌بینم، تنم می‌لرزد، از وضع معیشت فقرا بغض می‌گیرم که وای بر دولتی که هوای سرمایه‌دار را بیش از مستضعفین دارد.
کد خبر: ۹۱۹۹۶۶۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جالب است بدانیم که طبق آخرین گزارش بانک‌ها، تنها یک و نیم درصد از وام‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد جزء وام‌های معوقه هستند و مابقیِ این افراد، بطور منظم اقساط خود را پرداخت می‌کنند.

خانواده های کم توقع و منظم و قانع؛ این را مقایسه کنید با طبقه ی ابربدهکار نجومی و دلالان زالوصفت و یا بسیاری از اَبَرطبقۀ پزشکانِ فراری از مالیات، که هیچ اِبایی از مردم و حکومت در قبال معوقات بانکی و مالیات ندادنشان، ندارند و از آنطرف هم دو قورت و نیمشان همیشه باقیست و انتظار نوازش و محبت و کرنش بیش از پیش مردم و مسئولین را دارند.

من میگویم این مستضعفین را دست کم نگیرید. مقابلشان بیش از پیش تعظیم و احترام کنید. این سنت تمام پیامبران و اهلبیت است که مستضعفین برایشان در حکم بهترین بندگان خدا بودند. پیامبر چنان در برابر این‌ها تواضع می‌نمود که اشراف سرمایه‌دار را دچار حسادت و خشم میکرد. میفرمود: مرا در میان فقرا و مستضعفین بیابید.

فارغ از رفتار انسانی پیامبران با این طبقه، یک نگاه راهبردی نیز در درون آن نهفته است. اینکه نقش مستضعفین در جامعه سازی بسیار مهم و اساسی است. یقین بدانید که نظم جامعه و حرکت بسمت تمدن وعده داده شده، فقط با مستضعفین ممکن است و نظام سرمایه‌دارِ بی‌نظم و مفسد هیچ سهمی در این حرکت نخواهد داشت.

آموزه‌های دینی و قرآنی هم چنین وعده داده‌اند که زمین از آن مستضعفین است، «و نرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین». مستضعفین در جامعۀ حضرت موعود، آقا، عزیز و دردانه هستند. انسان‌هایی که هنوز انسانیت در درونشان زنده است و رعایت حقوق دیگران برایشان یک وظیفه و تکلیف است.

امروز را که می‌بینم، تنم می‌لرزد، از وضع معیشت فقرا بغض می‌گیرم که وای بر دولتی که هوای سرمایه‌دار را بیش از مستضعفین دارد. چنین دولتی جامعه را به عصر جاهلیت خواهد برد نه سرزمین رشد و عقلانیت.

جعفر بزرگی

ارسال نظرات