خبرهای داغ:
نشست تخصصی مسجد شناسی عصر دوشنبه با حضور فعالان فرهنگی، ائمه جماعات مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۱۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم بخش‌هایی از دوره آموزش مجازی مسجد شناسی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد بین مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد رونمایی و معرفی شد.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد در این نشست بیان کرد: عدم شناخت و معرفی احکام مسجد پیش زمینه بسیاری از مشکلاتی بوده که امروز در رابطه با مسجد احساس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی گفت: در صورتی که مبانی فقهی مساجد به نحوه درستی حل شده و برخی منکرات نفوذ کرده در آن برطرف شود، اقبال مردم در مسجد افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در جامعه اسلامی هیچ مشکلی بدون دخالت مساجد قابل حل شدن نیست، مسجد صرفا محلی برای زیارت با خداست و کارکرد‌های دیگر نباید بر این وجه مسجد سایه افکند.

وی گفت: مساجد با مبنای کارکردی که دارند می‌توانند در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه موثرباشند.

وی ادامه داد: مساجد باید نسبت به نیاز‌هایی که عموم مردم به آن احتیاج دارند مسلح و مجهز باشند.

قرائتی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای هر جامعه‌ای تقویت ارتباط بین ارکان مختلف جامعه با اساس مسجد است.

وی اضافه کرد: مسجد در حکم مادر و پرورشگاه تمام انسان‌ها می‌باشد، مهمترین کارکرد مسجد تربیت جان انسان‌ها بدون هیچ گونه برنامه ریزی قبلی است.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد ابراز کرد: نبود کارشناسان ویژه نماز در سطح مدارس از عوامل مهم در عدم فرهنگ سازی لازم در رابطه با نماز است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بستر‌های لازم برای حضور نوجوانان در مساجد ابراز کرد: مساجد کشور زمینه و جذابیت‌های لازم را برای حضور نوجوانان و جوانان را ندارند.

قرائتی تصریح کرد: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه دیگر نمی‌تواند جایگزین مسجد شوند، تربیت کارشناس‌های نماز نیاز اساسی مساجد کشور است.

وی ابراز کرد: مسجد نهادی است که در آن هیچ فردی امتیازی بر فرد دیگر ندارد، اداره مساجد به صورت هیات امنایی از اشکالات مساجد در کشور است.
ارسال نظرات