خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان حق‌الناس را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: روز قیامت اگر حق‌الناس گردن انسان باشد باید پاسخگو باشد و اگر قرار است به بهشت هم برود باید ابتدا حق مردم را بپردازد.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۲۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از مدیران عالی نیروی انتظامی سراسر کشور که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: یکی از اصول تحقق ایمان این است که با افرادی که برای اسلام ارزش قائل هستند ارتباط داشته باشید و افرادی که به سمت کفر می‌روند را دوست خود نگیرید.

وی افزود:اگر پدر به فرزند خود بگوید نماز نخوان و برای تو حرام کردم و روزه نگیر نباید توجه کند، البته فرزند نباید نسبت به پدر به حرمتی انجام دهد بلکه در انجام این فرایض الهی گوش به حرفش ندهد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد:ظلم سه قسمت است، یک ظلم آمرزیده می‌شود و ظلمی آمرزیده نمی‌شود و ظلم دیگر شاید آمرزیده شود، کسی که برای خداوند شریک قائل شود هیچ‌گاه بخشیده نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد:لقمان به پسرش گفت: هیچ‌گاه به خدا شرکت نکن، چون گناه بسیار بزرگی است که هیچ‌گاه آمرزیده نمی‌شود، گاهی انسان به نفس خود ظلم می‌کند که ممکن است بخشیده شود و ظلمی وجود دارد که رها نمی‌شود و آن حق‌الناس است.

آیت‌الله علوی گرگانی حق‌الناس را موضوع بسیار مهمی دانست وبیان کرد: روز قیامت اگر حق‌الناس گردن انسان باشد باید پاسخگو باشد و اگر قرار است به بهشت هم برود باید ابتدا حق مردم را بپردازد، روایت داریم که از حسنات کسی که حق‌الناس بر گردن دارد برداشته می‌شود و اگر حسناتش کفایت نکند گناهان آن شخص به وی می‌رسد.

وی ادامه داد: آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی که از مراجع و علمای بسیار بزرگی بود و در نجف حضور داشت هنگام مرگ فرزندان خود را جمع کرد و گفت: تا آنجایی که توانستم هر اقدامی برای پرداخت حق‌الناس انجام دادم، ولی یک موضوعی باقی‌مانده است و ممکن است شما در زمان بچگی بدی کردید و ممکن است هنگام ادب بیش از آن‌که خداوند می‌فرماید انجام دادم از شما خواهش می‌کنم مرا حلال کرده تا مدیون شما نباشم.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه هنوز برخی افراد باور ندارند که عالمی وجود دارد وباید در آن پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد:یک مرجع و عالم و فقیه این‌گونه صحبت می‌کند و اگر باور کنیم همچنین روزی وجود دارد و باید حساب پس بدهیم بسیار مهم است وایمان به آن انسان را موفق می‌کند.
ارسال نظرات