خبرهای داغ:
وزیر بهداشت گفت: امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم مشابه سال قبل است و تا تیرماه آینده تمام مراکز تولید دارو ذخیره دارویی دارند.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۲۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم مشابه سال قبل استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید نمکی در مراسم نکوداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: صحبت کردن در این محافل و در مورد شخصیتی چون شهید مفتح بسیار سخت و سنگین است.

وی با بیان اینکه شهید مفتح تاثیرات بسیاری در تحول اسلامی داشته‌است، عنوان کرد: در زمان بنی‌امیه تاثیرات چندانی در توسعه و تکوین تمدن و فرهنگ اسلامی نداشت اما در زمان بنی عباس تحولات گسترده‌ای در زمینه توسعه معماری و فرهنگ و هنر در کاخ خلفای بنی عباس شکل گرفت همچنین زبان عربی که زبان دانش روز در بیت الحکمه بغداد بود توسعه یافته بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قدمت فرهنگ و تمدن در استان همدان خاطرنشان کرد: امروز این سرزمین وسعتی برای بردن نام بزرگان دین و فرهنگ شده که یکی از این بزرگان بوعلی سیناست اما متأسفانه او در سرزمین خود غریب است با این حال در دیگر کشورها نام و اثر نیک او زنده نگاه داشته می‌شود.

وی تصریح کرد: بوعلی سینا طی ۵۸ سال زندگی اثرگذار خود در فقه، فلسفه و حکمت نظیر ندارد و از همان سنین نوجوانی او را فقیه می‌شناختند و او از همان سنین نوجوانی ادیب و طبیب و هنرمند بود و در تمام تاریخ چنین شخصیتی نظیر ندارد.

نمکی با اشاره به اینکه همدان سرزمین بوعلی‌سینا است و او عاشق علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) بود، بیان کرد: اگر چه قضاوت‌های متفاوتی در خصوص شخصیت او صورت می‌گیرد اما مردمان همدان باید واکاوی در شخصیت او داشته باشند و حقیقت این شخصیت بی‌نظیر را به همگان معرفی کنند.

وی تأکید کرد: شهید مفتح از دیگر عالمان بزرگ این استان و اولین پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود و افرادی مثل شهید مفتح و بهشتی فکر بلند، روح بلند و زبان صادق داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امروز بیشترین وحدت را بین مجموعه‌های دانشگاهی داریم اما سیاست‌زدگی آفت نظام شده است که در برخی موارد حتی حاضریم با خودخواهی و انحصار طلبی منافع حزب و گروه و شخص را جایگزین منافع نظام کنیم.

وی تشریح کرد: تمام دشمنان ما امروز در براندازی جمهوری اسلامی وحدت کرده‌اند اگرچه قطعا راه به جایی نمی‌برند اما در چنین شرایطی لازم است ما در میان خود به سمت گسست و نفاق نرویم و وحدت انقلابی را بیش از پیش سرلوحه کار خود کنیم.

نمکی ضمن تأکید بر اینکه در درون نظام وحدت بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین نهادها و مجموعه ها باید الگوی ما باشد، گفت: افرادی مثل دکتر مفتح ضمن خوشرویی و پذیرش انتقادات، پرچمدار وحدت در نظام در بین تمام کشورهای اسلامی در برابر شرک و نفاق بودند.

وی در ادامه گریزی هم به مسائل و دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان داشت و تبیین کرد: امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم مشابه سال قبل است و تا تیرماه آینده تمام مراکز تولید دارو ذخیره دارویی دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان یک هزار پروژه برای افتتاح آماده کرده ایم و در رسیدگی به بیماران صعب العلاج و کاهش هزینه‌های بیماران اقدامات ارزنده‌ای صورت داده‌ایم.

وی اظهار داشت: امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید در شرف افتتاح است که اولویت با مناطق محروم است و سال بعد نیز ۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان اضافه خواهد شد.

نمکی همچنین به موضوع الحاق افرادی که تاکنون بیمه نداشته‌اند به مجموعه بیمه‌شدگان اشاره کرد و افزود: بین ۸ تا ۹ میلیون نفر بیمه شده جدید به افراد تحت پوشش اضافه می‌شود و امید است استمرار این حرکت‌ها رضایت روز افزون مردم و کاهش اثرات تلخ بیماری را در خانواده ها موجب شود.

وی در پایان این مراسم از اینکه سفر به شهرستان‌های استان همدان به دلیل نامساعد بودن هوا کنسل شد عذرخواهی کرد و اظهار داشت: در فرصتی مناسب قضای این تکلیف را به جا خواهیم آورد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات