خبرگزاری بسیج: در حالی که طرح زوج و فرد، طرح کاهش آلودگی هوا، جریمه روزانه 50 هزار تومانی معاینه فنی با دوربین های شهری و ده ها طرح ناموفق مدیران شهری کمکی به کاهش آلودگی هوا نکرد؛ با راه اندازی نخستین خط تولید گاز co2 در کشور و خاورمیانه، از این پس؛ شاهد بهبود وضعیت هوا در کلانشهر تهران خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳

نخستین خط تولید گاز co2 به روش بازیافت ضایعات پالایشگاهی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان در جنوب شرق تهران و در مجاورت پالایشگاه نفت تهران به بهره برداری رسید.

مهندس احمدی مدیرعامل شرکت کربن بارد در مراسم افتتاح فاز نخست این شرکت گفت: تولید گاز co2 70 سال پیش همراه با صنعت نوشابه سازی به روش احتراق سوخت های فسیلی و سوزاندن گازوئیل و گاز بوده است  که بین 5 تا 15 درصد کربن استحصال می شده این روش منسوخ شده اما در کشور ما به دلیل کم ارزش بودن انرژِی و بی توجهی به محیط زیست که در حال حاضر بالغ بر 70 شرکت به روش سنتی و با سوزاندن بیش از 18 میلیون لیتر گازوئیل و سوخت های فسیلی ارزشمند، گاز co2  تولید و روانه بازار می کنند. این در حالی است که ما منابع سرشاری از انتشار این گاز از طریق نیروگاه ها، پالایشگاه ها، چاه های نفت، کارخانه های سیمان،آهک و ذوب فلزات داریم که سالانه بالغ بر 690 میلیون تن گاز طبق آمار سال 87 به اتمسفر زمین رها می کنند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق آمار وزارت صنایع در سال 90 بالغ بر 7500 تن گاز  co2 به  کشورهای همسایه صادر شده که با راه اندازی این شرکت این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: این واحد با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان شروع به کار کرده و با راه اندازی این شرکت، 150 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیر مستقیم مشغول کار خواهند شد.

احمدی افزود: با نگاهی به آثار زیست محیطی اجرای این طرح می توان گفت که با اجرای آن معادل 50 میلیون متر مربع درختگاری است.

  

 

ارسال نظرات