خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان گفت: شکل گیری و تثبیت سرمایه اجتماعی مهمترین راهکار جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۷۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در این همایش ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دکتر مفتح گفت: شهدا مظهر همه ارزشها هستند و این ارزشها سازنده سرمایه اجتماعی یک جامعه می باشند. جان مایه سرمایه اجتماعی اصلاح روابط است به گونه ای که بر پایه اعتماد، آگاهی، مشارکت در نقشهای روابط مردم به مردم، دولت با مردم و مردم با دولت می باشد.

وی افزود: دستگاه قضائی که در متن جامعه بوده و به آسیب های اجتماعی آگاهی دارد پس از بررسی به این نتیجه رسیده است که جان مایه این ناهنجاریها عدم اعنماد و عدم آگاهی است.

مقام ارشد قضائی استان تصریح نمود: آموزه های دینی بسترساز شکل گیری سرمایه اجتماعی است و آنرا تقویت نموده و به فعلیت و تثبیت می رساند.

رئیس کل دادگستری استان تاکید نمود: زمانی اذعان داشتند باید سرمایه مادی برای تعالی جامعه کافی است اما به مرور به این نتیجه رسیدند که سرمایه انسانی هم نیاز است در ادامه به امنیت اشاره شد و در حال حاضر جهت رشد یک ملت به اهمیت سرمایه اجتماعی معتقد هستند.

وی افزود: اگر در جامعه ای اعتماد، احترام و دلسوزی وجود نداشته باشد هر چقد هم سرمایه مادی و انسانی به حد کمال وجود داشته باشد باز هم پایدار نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: هیچ عاملی موثرتر از آموزه های دینی برای توسعه و تثبیت سرمایه اجتماعی نیست مولفه ای که جامعه غرب نیزامروزه بدان پی برده است.

رئیس کل دادگستری استان اذعان داشت: وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضائی کشور نشاندهنده آنست که در عمل اصل اتحاد، برائت، صحت، اصل حرمت طلم و حمایت از مظلوم و شایسته سالاری در جامعه حاکم نیست.

وی افزود: دین و ارزشهای دینی مهمترین عامل ایجاد سرمایه اجتماعی و سرمایه اجتماعی نیز مهمترین عامل اثرگذاری سرمایه مادی، انسانی و اجتماعی است که در نهایت همه اینها منتهی به اعتلاء و ارتقاء جامعه به قرب الی الله می شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها