نمایشگاه عکس و کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همت بسیجیان پایگاه امام سجاد علیه السلام شهر فیل آباد از توابع شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۸۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت بسیجیان پایگاه امام سجاد علیه السلام شهر فیل آباد، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به همراه نمایشگاه عکس بلای خانمان سوز اعتیاد برگزار گردید.

 آقای محمدی از کارشناسان مسائل اجتماعی در جمع مردم و بسیجیان شهر فیل آباد، گفت: یكی از مسائل مهم و از معضلات اصلی و جدی بشری در جهان امروز به وی‍ژه جامعه ما، درگیری خانواده‌ها با مشكل اعتیاد به مواد مخدر و عدم آگاهی آنها در خصوص چگونگی مواجهه با آن و پیشگیری‌های لازمه بوده كه قاعدتا می‌بایست آموزش های لازم در این خصوص برای آحاد اقشار جامعه ارائه شود.

وی افزود: آموزش و آگاه‌سازی نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر از مهم‌ترین راهبردها در امر پیشگیری از مواد مخدر و اعتیاد در بین اقشار مختلف جامعه است و هزینه‌هایی كه بابت پیشگیری از این آسیب‌ها انجام می‌شود به مراتب كمتر از درمان و و تبعات آن می‌باشد؛ لذا باید با برگزاری چنین کارگاه ها و نمایشگاه هایی آحاد مردم جامعه را نسبت به آثار مخرب مواد مخدر آگاه کرد.

محمدی، گفت: جوانانی که با والدین خود احساس نزدیکی می کنند، کمتر از سایرین به مواد اعتیاد آور روی می آورند. لذا حتمًا زمانی را به فرزند خود اختصاص دهید. به طور منظم و هفتگی با او برنامه ریزی کنید و به کارهای مختلف بپردازید. برای صحبت کردن، بعد از شام و قبلِ خواب و یا روزهای تعطیل بسیار مناسب است. بهترین راه جلوگیری از رفتار ناشایست فرزندتان، این است که وقت بیشتری را با او صرف کنید.

وی در پایان عنوان کرد: اگر معتاد در جامعه كاهش یابد، بسیاری از جرایم مرتبط با اعتیاد و فروش مواد مخدر و در نهایت آمار ورود پرونده های این حوزه به محاكم قضایی هم كاهش می یابد. در کشورهایی که در بحث کاهش آسیب موفق بودند و توانستند از پتانسیل‌ها و از ظرفیت‌های اجتماعی به نحو مطلوبی استفاده کنند و توفیقات خوبی نیز کسب کردند، اجتماعی کردن این مبارزه بوده است.

 

ارسال نظرات