کتاب «گنجینه از زراوند تا زرند» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و بنا به اعلام نویسنده کتاب، «گنجینه از زراوند تا زرند ، با موضوع پیشنه مکتب خانه‌ها، آموزش و پرورش، مطبوعات و مراکز آموزش عالی شهرستان زرند تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۷۵۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کتاب «گنجینه از زراوند تا زرند» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و بنا به اعلام نویسنده این کتاب، مجموعه «گنجینه از زراوند تا زرند (جلد اول)»، با موضوعات پیشنه مکتب خانه‌ها، آموزش و پرورش، مطبوعات و مراکز آموزش عالی شهرستان زرند تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد.

“مهدی سهرابی زرندی” محقق و نویسنده کتاب مذکور که قبل از این چند اثر تاریخی زرند را منتشر نموده است، در ارتباط روند مراحل مجموعه مذکور، به خبرنگار ما گفت: «مجموعه «گنجینه از زراوند تا زرند (جلد اول)»، ماحصل سال‌ها تحقیق، پژوهش در ۸۲۴ صفحه است و ۲۴ صفحه آن رنگی می‌باشد، که خوشبختانه مراحل ویراستاری، صفحه آرایی و حتی آماده شدن طرح روی جلد که از بین ۹ طرح ارایه شده، انتخاب گردیده است، آماده شده و کتاب مذکور با توکل به خداوند متعال ان‌شاالله تا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: «تحقیق پیرامون موضوعات این کتاب عمدتاً میدانی و بعضاً فراتر از استان و حتی خارج از کشور صورت گرفته که ماحصل تلاش‌ها، مجموعه‌ای پربار که مستندترین و جامع‌ترین اثر تاریخی مکتوب یک قرن اخیر زرند است. این جلد از کتاب به موضوعات آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری زرند با حدود ۷۰۰ عکس و اسناد تاریخی در دهه‌های قبل از انقلاب و مرتبط با موضوعات مکتب‌خانه، آموزش و پرورش، مطبوعات و مراکز آموزش عالی زرند پرداخته است.

سهرابی بیان داشت: «از آن جایی که زنده‌یاد پدرم مرحوم حسن سهرابی زرندی یایه‌گذار و موسس اولین کتابخانه و نشریات دینی در سال ۱۳۲۴ در زرند بوده‌اند و ادامه فعالیت مطبوعاتی را تا سال ۱۳۵۴ ادامه داده‌اند و نقش سازنده‌ای در ارایه کتاب و مطبوعات و ارتقاء سطح آموزشی و اطلاع‌رسانی اهالی زرند ایفاء نمودند، به منظور قدردانی و ارج نهادن ۳۰ سال خدمات ارزنده آن مرد بزرگ، تالیف کتاب مذکور به نام آن مرحوم رقم خورده است.

وی افزود: «جلد دوم گنجینه از زراوند تا زرند مربوط به تالیف موضوع «سیری بر وقایع تاریخی و جغرافیای زرند»، و جلد سوم گنجینه با موضوع «عکس‌های قدیم زرند»، و جلد چهارم گنحینه، مجموعه، «سرنوشت» می‌باشد که انشاالله جلد دوم گنجینه در سال آینده نهایی و منتشر خواهد شد»

سهرابی زرندی در پایان افزود: «با توجه به این که در ماه‌های گذشته هزینه‌های کاغذ و چاپخانه افزایش یافته است و تامین هزینه‌های مربوطه از طریق دریافت وام و… صورت گرفته است، از اهالی فرهنگ دوست زرند به خصوص مسئولین محترم مراکز فرهنگی، مسئولین محترم مراکز صنعتی و سایر ارگان‌ها و نهاد‌های شهرستان تقاضا دارم به منظور ارج نهادن به تاریخ و فرهنگ زرند و نیز ترویج و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، در جهت تشویق محققین تاریخی زرند نسبت به تهیه کتاب مذکور، نهایت همکاری و مساعدت را مبذول فرمایند تا در این حوزه، برگ زرین دیگری در بین شهرستان‌های استان و حتی جنوب شرق کشور ارایه نماییم. بعد از انتشار کتاب مراکز فروش متعاقباً اعلام می‌گردد»

خبرنگار احمد رضا ملکی
ارسال نظرات
آخرین اخبار