خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان:

تولید روزانه 70 هزار تن سیمان / سیمان صوفیان پیشگام در مهار کرونا

مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان از تولید روزانه 70 هزار تن سیمان در این شرکت خبر داد و گفت: این تولیدات شامل در پنج تیپ بوده و تولید انواع دیگر بستگی به تقاضای بازار و مشتری دارد که به خط تولید اضافه کند.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۶۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ولی الله اخلاقی فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال «جهش تولید» و تاکید رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص، بیان کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه امریکا و غربی ها که گاهی تامین قطعات تولید را به چالش می کشد توانستیم بر این مشکلات غالب شده و در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 330درصد افزایش سود خالص داشته باشیم که رقمی تعجب برانگیز است.

وی مدیریت منابع و مصرف را علل دیگر افزایش تولید شرکت سیمان صوفیان عنوان و اظهارداشت: در راستای شرایط نقدینگی و پرداخت حقوق کارکنان و کارگران نیز هیچ عقب افتادگی وجود نداشته و به طور متوسز 12 تا 15 روز هم پاداش بهره وری داشتیم.

اخلاقی فرد در ادامه با بیان اینکه پیش از این در فروش سیمان عرضه بر تقاضا غالب بود، افزود: از پنچ ماه گذشته عرضه مناسب شده است و از فروش اعتباری به سمت فروش نقدی سوق داده شده است و اکنون با یک قیمت مصوب به مشتریان عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه سیمان صوفیان جزو صنعت سبز استان بوده و مسائل زیست محیطی در آن لحاظ می شود، ادامه داد: بهینه سازی غبارگیرهای کارخانه انجام شده و غبار تا 150 میلی گرم استاندارد بوده و این میزان هم توسط محیط زیست آذربایجان شرقی رصد می شود.

اخلاقی فرد به راه اندازه طرح زیست محیطی جدیدی در این خصوص هم اشاره و اضافه کرد: این طرح اعتبار پنج میلیون تومانی سرمایه گذاری لازم دارد که آغاز شده و 60 تا 70 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته و می توان گفت شهریور هم به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان در ادامه به صادرات سیمان به کشورهای دیگر نیز گفت: شرایط صادرات قبلا مطلوب بوده و پیش از این به کردستان عراق صادر می کردیم که اکنون با توجه به خودکفایی کارخانه های آن ها، تولیدات به کشور ارمنستان صادر می شود ولی تقاضای آن ها زیاد نبوده و در ماه بین 10 تا 14 تن صادرات داریم.

اخلاقی فرد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کرونایی کشور، اظهارداشت: در خصوص این بیماری هم آمادگی خود را پیش از اعلام شیوع داشتیم و برای کنترل آن کارخانه را تجهیز و دستورات لازم را اعمال کردیم.

وی از اهدای بیش از 400 تخته پتو و ملافه به بیمارستان های کرونایی و همچنین بسته های بهداشتی به روستاهای اطراف کارخانه خبر داد و گفت: همچنین بیش از پنج هزار بسته معیشتی نیز بین نیازمندان شناسایی شده از طرف کارخانه در قالب کمک مومنانه توزیع شد.

اخلاقی فرد همچنین توجه به نیروی انسانی کارخانه را در شرایط کرونایی مهم خواند و گفت: نزدیک به 70 نفر از افراد پرریسک بین پنج تا شش ماه است که در مرخصی با حقوق به سر می برند و افراد مشکوک نیز به تست و آزمایش اعزام شدند چراکه سلامت نیروی انسانی هرچند هزینه بر است ولی از نکات مهم در بهره وری است که باید به آن توجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها