راه‌یابی۱۲۰ ایده به رویداد استارتاپی"کارآفرین شو" استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: رویداد استارتانی "کارآفرین شو " که با همکاری کمیته امداد و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ۱۲۰ ایده از دانشجویان به دبیرخانه رویداد استارتاپی "کارآفرین شو" راه یافتند.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۳۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
راه‌یابی۱۲۰ ایده به رویداد استارتاپیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محسن مسعودیان راد، در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری، اظهار کرد: رویداد استارتانی "کارآفرین شو " که با همکاری کمیته امداد استان سمنان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شنبه ۲۲ شهریور سال جاری آغازشده بود، دانشجویان و نخبگان ۱۲۰ ایده به دبیرخانه رویداد استارتاپی "کارآفرین شو" راه یافتند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به حمایت از ۴۳۰ دانشجو تحت حمایت اشاره کرد و گفت: با حمایت از این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دارای استعداد و ایده‌ها گام بزرگی در راستای رفع بیکاری کشور، ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال نوین را بدخواهیم داشت.
وی به حمایت از ۱۵ طرح دانش بینان ازجمله جاروبرقی شهری، کشت هیدروپوینک، نانو، ناوگان اینترنتی، جلبک اسپرولینا، اپلیکیشن حقوقی، آبیاری هوشمند، اصلاح نژاد دام و سایر طرح‌های نوین توسط کمیته امداد استان سمنان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد درزمینهٔ کمک به ثبت اختراع، کمک بلاعوض برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی، کمک به ساخت نمونه‌های آزمایشگاهی و تا تجاری‌سازی دارد.
علیرضا خدابنده، در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوید گفت:: این صندوق برای حمایت از طرح‌های اشتغال نوین و دانش‌بنیان کمیته امداد ایجادشده است.
وی افزود: کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، اقدام به راه‌اندازی صندوق نوید کرد.
معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از رسالت‌های اصلی و مهم این نهاد است.
خدابنده با اشاره به اینکه برخی از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت از افراد نخبه، بااستعداد و فعال در حوزه‌های مشاغل دانش‌بنیان و فناورانه هستند، گفت: بر همین اساس کمیته امداد با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، صندوق نوید را ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: برای پشتیبانی و حمایت از طرح‌های نوین، دانش‌بنیان و ایده‌های خلاق مددجویان و نوآوران اشتغال می‌توانند با ورود به سایت navidfund.com ایده‌های خود را در صندوق نوید ثبت و از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.
وی گفت: بعد از بارگذاری طرح اشتغال در این پایگاه اینترنتی طرح‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای طرح‌های مورد تائید، قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود.
خدابنده با اشاره به اینکه صندوق نوید کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است و افرادی که ایده‌های نوآورانه دارند، می‌توانند ایده‌های خود را ثبت و از حمایت‌های این صندوق بهره‌مند شوند، تصریح کرد: حمایت از این طرح‌ها به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت انجام می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست باهدف ورود فناوری‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به کسب‌وکار‌های روستایی و افزایش درآمد این مشاغل به منظور رونق زندگی در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، تصریح کرد: این رویداد، هم‌زمان با سراسر کشور، در استان سمنان اشاره کرد و گفت: تعهد استان سمنان استان سمنان در این برنامه ارسال ۸۰ ایده به دبیرخانه بود، اما با ارسال بیش از ۱۲۰ طرح، ۱۵۶ درصد این برنامه محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان بر اساس ارسال ۱۳۲ ایده در رویداد صنایع روستا دوست در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار