سردار مطهری گفت:مأموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش بر مبنای سیاست‌های کلی تحول آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین، بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۹۳۱۰۸۳۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با حضور در جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش ساوه با تبیین پویش «لبخند رضایت» گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا بسیاری از معلمان مجاهدانه کار کردند و برخلاف تصور عموم که کار معلمان را در این دوران سبک و هیچ می‌انگارند، فعالیت‌های معلمان دو تا ۳ برابر در روز شده است و بروز بیماری‌های از قبیل: دیسک گردن و دیسک کمر، افسردگی و بیماری‌های روحی شاهد این ادعاست.
وی افزود:مجاهدت‌ها و فعالیت‌های خاموش این عزیزان که از قبل بسیار بیشتر شده و نظم زندگی شخصی ایشان را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است تحت پویشی با عنوان «لبخند رضایت» مورد تقدیر قرار میگیرد.
سردار مطهری افزود: با همه این تفاسیر وظیفه خود دانستیم که مجاهدت خاموش معلمان را با ابزار فضای مجازی و رسانه به جامعه منتقل کنیم و یک تقدیر همگانی از معلمان صورت پذیرد که با پیگیری بسیج فرهنگیان این کار آغاز شده و بسیاری از مسؤولان به این پویش پیوسته‌اند و حتی مجلس نیز بیانیه‌ای با امضای ۲۰۵ نماینده برای حمایت از معلمان صادر کرد.
سردار مطهری در خصوص فعالیت در فضای مجازی نیز طی مأموریتی که بسیج فرهنگیان کشور نسبت به اجرای آن اقدام نموده گفت: باید در هر شهرستان هیئت اندیشه ورز به معنای واقعی ایجاد شود و نسبت به چگونگی کار در فضای مجازی جهت تبیین انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اقدام لازم صورت پذیرد.
وی ضعف در حوزه پرورشی را از دیگر مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی دانست و عنوان کرد: در محور دیگر متوجه شدیم که به خاطر عدم حضور دانش آموزان در مدرسه و قطع ارتباط با معلم و مدرسه و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از وزارت خانه تا مدارس در حوزه پرورشی دانش آموزان لطمه خورده‌اند که در این زمینه نیز ورود کردیم و اقدامات لازم را انجام دادیم و برنامه‌هایی نیز در حال اجراست.  
در این جلسه گزارشی در خصوص تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند جهت ادامه تحصیل توسط فرهنگیان شهرستان و خیرین توسط فرامرز عسگری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ساوه ارائه گردید.
در پایان از فعالیت‌ها و زحمات آقای رضا عفتی مسئول اسبق بسیج فرهنگیان ساوه تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات